Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
bulck schreef:@friesiszwart wat een botte reactie!!
Precies of je kan er wat aan doen, als het eruit moet moet het eruit hoor.
Vorig jaar is onze merrie enkele dagen op voorhand bevallen, zonder enig teken en ja dan kom je 's avond aan en zie je ineens een kleine bij in de wei.
Tuurlijk is dit niet ideaal, maar normaal moet een merrie het prima redden zonder extra hulp..
Dit jaar is mijn merrie uitgerekend rond 18 Mei, dus hoop ik dat ze voldraagt en wacht tot het weekend.
Als ze overdag bevalt is de kans klein dat er iemand aanwezig zal zijn. Ik kan niet zomaar vakantie regelen en al zeker niet voor een paard. En mijn ouders gaan niet staan waken op iets dat eventueel wel al kan gebeuren.
Nu heeft ze wel een birth alarm om, dus men pa zal verwittigd worden.
Heb best wel spanning dit jaar, omdat ik hier op bokt zoveel nare verhalen gelezen heb, maar normaal zal alles vlot moeten verlopen.
Oké daar betaal je dan wel voor, maar als er iets
Ik heb mijn merrie wel al half mei bij de DA gezet en het
ProudJustify schreef:Het is alleen zo dat als je er niet bij bent en het gaat fout, ja ik
persoonlijk zou het mezelf gewoon niet vergeven als er dan met mijn merrie
of het veulen wat zou zijn wat misschien voorkomen had kunnen worden
bulck schreef:Denk dat het een beetje perceptie is en ook gewoon nuchterheid.
Ik denk altijd een slechte geboorte, is een teken aan de wand.
Bij iedereen die ik ken,waarbij het veulen 'geholpen' is,merk je toch vaak dezelfde problemen. Niet 100%, toch vaak minder weerstand etc. Kan toeval zijn hoor..
Annumarie schreef:Ik snap niet hoe iedereen hier kan concluderen dat de TS haar paard alleen en onbewaakt laat.... Dat heeft ze toch nergens geschreven? Wie zegt er dan dat ze niet iemand geregeld heeft om af en toe te gaan kijken? Misschien staat haar paard wel op een pensionstal waar de beheerders dat toezicht houden.
Al die reacties van jullie vind ik erg kort door de bocht, geef de TS even de kans om zich te verdedigen aub.