Hoe beleer je spaanse paarden? zoals knielen, spaanse passen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ragdollcat

Hoe beleer je spaanse paarden? zoals knielen, spaanse passen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-09 20:22

Hoi bokkers,

Ik ben benieuwd hoe jullie dat doen met de spaanse paarden?, zoals het leren knielen, spaanse passen terwijl je erop zit, en steigeren? en alles wat maar bij de show hoort rondom de spaanse paarden,

Ik vind het schitterend om ernaar te kijken en geniet er ook van.

Pffff moeilijk hoor, want ik vind arabieren heel leuk, gra kleurige fjorden heel leuk maar Andalusiers dus ook, en dravers, dus ik zit niet erg vast aan 1 ras helaas, maar goed......

Brand maar los, zoals: rijden jullie shows? en hoe doen jullie dat?

Onlangs ook Menorcaanse paarden gezien op internet, die zijn prachtig zeg, die PRM's, dat is voor mij bijna het perfecte paard, want zwart he, maar ook wat arabier en andalusier erin, dus ja schitterend zijn ze he.

Amable

Re: Hoe beleer je spaanse paarden? zoals knielen, spaanse passen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 22:15

Deze oefeningen worden vaak met spaanse paarden gedaan, maar het is niet zo dat dat de manier is om een spaans paard te beleren en dat dat met een ander ras niet zou kunnen. Je zou het beste kunnen kijken op [GVL] Grondwerk, Vrijheidsdressuur en Longeren want daar staat alles over deze discipline.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-09 19:30

Ik heb in je profiel gespiekt in de hoop op leuke paardenfotos, en ik wordt rijkelijk beloond, wat een leuke paard heb je zeg, en dat zijn dus de kunsten wat ik bedoel, van hoe je ze aanleert en traint, en dat paard en of pony er plezier in blijf houden.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-09 18:13

Hee wat zijn er superweinig reacties hierop, is het dan zoooo geheim van wat jullie doen met de paarden hahaha.

Het is toch leuk om je ervaringen te delen, en wat je paard allemaal kan en hoe het is aangeleerd.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 20:31

Het is niet geheim maar zoals Amable al aangeeft, is er een speciale afdeling op Bokt die over dat soort oefeningen gaat. :)

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-09 22:53

Hippologic: oeps zat ik te slapen ofzo, stom zeg van mij, sorry Amable, ik zag niet dat het een topic was, ik nam gewoon aan dat het een site was, en ik keek er nog in ook, maar nog had ik niets door, ongelooflijk zeg en stom van mij, ik schaam me diep hihi. nou in dit geval sluit ik deze topic en kunnen we allemaal van de enige echte goeie topic dat Amable doorgaf genieten.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 13:21

Omdat je zoals hier boven al aanbevoelen wordt, waarschijnlijk meer adviezen krijgt op het andere forum, gaat dit topic op slot.