Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
want op vos zie je agouti niet. Testen is de enige mogelijkheid om daarachter te komen.
DubbelDun schreef:Dan zou je dus moeten weten of die écht bruin/bay waren (zwart + agouti) óf dat er misschien stiekum een apart gen iets zit te doen

DubbelDun schreef:Die zin was nav de opmerking van stalmiracle
! Misschien dat je me kunt helpen. Ik verwacht een veulen en ben erg benieuwd wat er uit gaat komen.
! 
DubbelDun schreef:@Saffier : Veel zwarten vervagen in de zomer of bij het wisselen van de haren. Mijn overleden zwarte was haast donkerrood 's zomers
Als je niet zeker weet dat ze zwart is of heel donkervos moet je testen op zwart (Ee of ee) en op Agouti.
@sandradeboer: je hebt het zelf al helemaal goed verwoord. Zolang je niet weet of je vosmerrie Agouti draagt kan niemand zeggen of er een Bruine of een Zwarte uit gaat komen. Door te testen op Agouti weet je dát iig zeker
sandradeboer schreef:Nee bij een bruin veulen is ze minimaal heterozygoot, want de hengst is zwart, dus daar kan geen agouti vandaan komen.Is het veulen bruin, dan is ze homozygoot voor agouti. ....Waar kan ik dit laten testen en wat kost dat?