werknemers bij een fokerij, de benen van de pony optrekken

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

eefje189

werknemers bij een fokerij, de benen van de pony optrekken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-09 19:41

hallo,
ik vroeg mij af toen wij mijn pony kochten, trok hij zijn benen veel hoger op dan nu.
het is ook een nf hengst maar geen dekhengst. hij stond altijd bij stal nieuwmoed. Weten jullie hoe ze dat daar deden met de pony zijn benen hoog optrekken?

IN HET KORT:
weten jullie hoe ze bij mijn pony's oude stal, hem de benen zo mooi laten optrekken?, hij loopt nu nog wel mooi maar niet zo mooi hoog optrekken als eerst.

Alvast bedankt

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 19:45

Sorry, maar wat is het voor een ras?

sommige rassen hebben van nature meer knieactie als de andere rassen, als je dat soms bedoeld? je bent niet geheel duidelijk met wat je precies bedoelt.

Maar optrekken? misschien met een tuig ofzo? maar het is niet natuurlijk, dat is manipulatie, of door iets aan de hoeven te zetten, waardoor deze het wat hoger optilt.

ponyparadijs

Re: werknemers bij een fokerij, de benen van de pony optrekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 19:49

Ze zegt dat het een new forest hengst is.

Ik denk eerder dat het aan de trainingen ligt en niet dat hij met tuigen heeft geleerd de benen op te trekken!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 19:55

Heb even in je profiel gekeken, bedoel je met springen (zie alleen springfoto's) of met dressuur rijden?

eefje189

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-09 19:56

weten jullie hoe je dat dan moet trainen>? want daar trainde die altijd voor de hengsten show. en hij kan niet voor het koetsje hij is alleen ZADELmak
iniedergeval bedankt dat jullie reageerden

eefje189

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-09 19:58

met dressuuren, je kunt zien wat ik bedoel bij die hengsten op hengsten shows die lopen altijd zo mooi met hun benen :P

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 20:13

Oh die nf staat voor New Forest, dom van me hahaha.

Nou waarom vraag je het niet gewoon aan de mensen daar waar je je pony vandaan had, je weet toch waar hij vandaan kwam? dan is het simpel toch?

Elske_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 21:01

eefje189 schreef:
met dressuuren, je kunt zien wat ik bedoel bij die hengsten op hengsten shows die lopen altijd zo mooi met hun benen :P

Meid, dat zit niet lekker hoor, daarbij is het voor echt 'dressuurrijden' ook niet wenselijk ;). Die hengsten worden wat 'heet' gemaakt en staan wss ook op dat moment wat hoger in het voer dan bij jou nu. ik denk dat als je je pony na een nacht op stal te staan weer los zet in de bak of wei dat je 'weer wél zo ziet lopen :)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 22:34