In november had ik een toppic geopend over mijn mini die ineens raar gedrag vertoonde en volgens de da nog maar 2 dagen te leven had . zie [MD] nou gaat weer lekker vandaag .hopen dat ze het red .
met veel pijn en moeite hebben we dr er bovenop gekregen ze had veel geleden en was erg veel afgevallen .
maar verder was alles goed met haar .
@ mnd later voelde ik dr buik bewegen en heb de da laten komen .
en ja hoor ze was dragend .
de hengsten waren ontsnapt en hadden haar dus ook gedekt .
we hebben 6 mnd met haar gevochten ze had goede momenten en slechte momenten .
Het veulen af laten komen was geen optie zei da ze was op dat moment te zwak en dan zou ze hoe dan ook gaan .
dus in samenwerking met da alles gedaan om dr goed te krijgen .
ze verbeterde iets maar alles ging naar het veulen .
8 mei is ze bevallen van een geweldig mooi merrie veulen .
De bevalling verliep volgens boekje merrie was heerlijk rustig en na 10 min stond ze zelf al op .
super dus .
da gekomen om placenta eraf te halen en te spoelen en merrie even een oppepper te geven .
tot 9 mei 4 uur ze kreeg ineens koorts en heb gelijk da erbij gehaald .
die constateerde ondanks de behandeling dat ze een baarmoeder ontsteking had opgelopen .
dit was niet goed .
voor een gezonde merrie is dit al gevaarlijk maar een mini die het wat minder heeft is het dus echt gevaarlijk .
dus weer gespoeld pijnstillers ontstekingsremmers etc etc erin en ja hoor ze knapte op .
tot zondag 10 mei 2 uur ineens binnen paar minuten kreeg ze koorts
Werd slap op de benen stond te schuimbekken .
Eigenlijk precies als in november .
Dus hop met spoed da .
En weer alles herhaald deze keer ook voeding via zonde direct in de maag en wonder boven wonder kon ze zelf weer staan .
De da was net weg en ze begon helemaal op te zwellen en dr spieren over heel dr lichaam werden hard dr vechtlust was ineens uit dr ogen ze kon niet meer slikken .
Dus da weer terug laten komen .
en alle slijmvliezen waren wit tong wit neusje ijskoud en spieren verkrampt .
Ze zou in shock raken en hier niet meer uitkomen .
Toen heb ik de knoop doorgehakt het was over ze kon niet meer ze had alles gegeven incl dr eigen leven .
We hebben haar vredig in laten slapen bij de eerste spuit en 2 ademteugen was het over .
Ze was op mijn arme meisje .
En toen had ik ineens een veulen zonder mama .
Ik fles dr nu zelf en dat gaat opzich heel goed .
ze loopt wat achter doordat moeders melk snel minder werd van kwaliteit en hoeveelheid dus ik had dr zelf ook al biest bij geflesd .
hier een foto van mama met kind
het eerste kontact .
.lieve danielle rust zacht je hebt alles gegeven en wij zorgen nu voor jou kleine meid .
spreek uit ervaring 

Succes met het verdriet en de opvoeding van je veulentje.