nakommelingen van de hengst Roven xx

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

prophyta

nakommelingen van de hengst Roven xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-09 13:14

Hallo allemaal.

Ik heb een mooie ruin van roven xx in mijn bezit nu al 2 jaar. Hij is harstikke lief maar werken dat doet ie niet graag. Hij doet alles op zijn gemak en snel beleedigd als je hem straft en hij denk dat was niet terecht. Springen kan ie fantasties hij is heel leenig dat vind ie ook heer erg leuk. Maar helaas ik durft het niet meer dus ik wil graag dressuur rijden met hem maar gaat een beetje moeizaam.
Heeft jullie paard ook zo n karakter? Ik wil graag nog meer weten over Roven xx. Kan iemand mij helpen?

Groetjes,

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 15:13

Hallo Prohyta.

Nou, dat luie herken ik helemaal hoor. Onze Roven is nu 4 en zeker niet 1 van de vlugsten. Hij is absoluut niet vervelend maar heeft nu wel ontdekt dat als hij iets eng vindt op zijn achterbenen wegdraait. Dan komt hij van voren iets omhoog. Vindt ik zekers niet leuk.
Atlantis springt ook heel erg gemakkelijk en lenig. Ik ga met hem naar de crossles en moet dan een balkje 'meespringen'. Het was de bedoeling om hem gewoon mee te laten lopen met de andere paarden alleen om een keer ergens anders te lopen dan thuis. Hij m,oet wel alles op zijn dooie gemak bekijken voor hij erover gaat. Helemaal niet met een noodsprong ofzo maar heel lekker ontspannen en soepel. Ik wist niet wat me overkwam dat hij er zo netjes overheen ging.
Het heeft ook 2 lessen geduurd voordat hij door het water durfde te lopen terwijl hij dat thuis in de bak wel doet.
Hij kan ook heel leuk dressuur lopen. Zeer ruime bewegingen en geen geslof.
Het enige nadeel van hem is dat hij zo onwijs groot is. Hij meet ongeveer 1.73m. Moet met een trapje opstappen.
Verder is het wel een koele kikker. Als hij de dingen kent maakt hij zich er niet meer druk om. Alleen de trailer is nog een probleem. We zijn nog aan het oefenen.
Heb je trouwens een foto van hem??

billy1

Re: nakommelingen van de hengst Roven xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 15:11

Ik ben ook benieuwd naar foto's van jullie Rovens!!! Wij hebben een tweejarige en een veulen van vijf weken. Ze lijken beide super goed en ik ben helemaal weg van nakomelingen van Roven!! Als jullie toevallig nog een leuke roven weten die te koop is, laat het me dan weten!! (prophyta: echt zonde om niet met een roven te gaan springen! Vooral als ze het zo goed kunnen!)

Dat verhaal over snel beledigd is denk ik niet echt iets wat door Roven komt maar wat gewoon een karaktereigenschap is van elke volbloed. Volbloeds zijn super fijne paarden maar je moet ze echt met heel veel respect behandelen anders zijn ze idd heel snel beledigd en doen ze niks meer voor je. Nakomelingen van Roven zijn hierdoor ook niet voor iedere ruiter geschikt.

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 15:13

Hier 2 foto's van onze Roven xx, Atlantis. Ze zijn niet van die kwaliteit als jullie gewend zijn maar het is duidelijk een paard.

Afbeelding

Afbeelding

Ik ben ook zeer benieuwd naar de Roven van jou Billy1.

zigoteau

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 18:32

Afbeelding
dit is een 5 jarige merrie van Roven xx
Zij kan heel mooi dressuur rijden, is rustig van karakter en heel braaf.Helaas kan ze niet zo goed springen.

prophyta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-09 15:15

Hallo allemaal,

Sorry van mijn late reactie ik was op vakantie geweest en weinig tijd gehad om hier te zitten.
Wel leuk dat jullie allemaal blij me zijn met jullie roven.
Iemand zei dat is echt zonde als ik een roven heb dat ik niet me springt. Ja ik zal heel graag willen maar een paar pijnlijke valpartij durf ik niet meer.
En hij was in het begin heel erg jollig na elke sprong hij ging tekeer als ik op had gezeten elke keer had ik wel zand gehapt ha ha. Maar gelukkig die jonge wie met hem springt hij is een ervaren ruiter hij blijft wel altijd zitten.
Hij spront echt alles waterbak noem maar op hij heeft een goede instelling. En idd erg leenig als je hem ziet bokken en zo maar met dressuur meneer heel snel beledigd en dan wil ie niks meer doen maar gelukkig na 2 jaar vechten zijn we echt nu een stel geworden nu doet ie echt alles voor me.
Hij is super lief kan ik geen andere paard wensen en dat vind ik ook erg belangrijk.
Ik probeer wat foto s op te zetten alwel ben ik niet zo goed in ha ha.

Gr, Andrea

prophyta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-09 15:45

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 19:30

Mooi paardje, springt ook erg makkelijk lijkt mij.
Knap zeg om 4 dezelfde foto's te maken!! (grapje)

prophyta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-09 09:36

Oh je sorry idd 4 zelfde foto's :(