Painted Black

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 09:23

Paddox dan, wat vind je van hem? (denk persoonlijk dat jij hem te zwaar vind...) Ik ben weg van die hensgt en niet voor niets.

Afbeelding

Afbeelding

Ook nog een redelijke jonge hengst. Maar zoals ik al zei, volgens mij val jij hier niet op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 12:28

Helaas Jurga, ik vind het een .... hengst, hij heeft een te kort voorbeen en te weinig beweging. Wat je bij alle Ferro's ziet is toch dat wat ouderwetse model erin. Wel een heel sterk achterbeen, maar wat minder souplesse en een minder voorbeen.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 12:31

Ik dacht al wel dat het jouw type niet was Piep, never mind! Je vindt vast wel een hengst waarvan je wel zoiets hebt van 'die is het!'. Willen jullie perse op elke merrie dezelfde hengst hebben dan? Kijken jullie niet echt per merrie afzonderlijk?

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 12:34

Pipo schreef:
Helaas Jurga, ik vind het een .... hengst, hij heeft een te kort voorbeen en te weinig beweging. Wat je bij alle Ferro's ziet is toch dat wat ouderwetse model erin. Wel een heel sterk achterbeen, maar wat minder souplesse en een minder voorbeen.

Souplesse zie je alleen bij Negro en Special D, de rest van de Ferro's zijn allemaal vrij strak.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 12:37

Jurga schreef:
Ik dacht al wel dat het jouw type niet was Piep, never mind! Je vindt vast wel een hengst waarvan je wel zoiets hebt van 'die is het!'. Willen jullie perse op elke merrie dezelfde hengst hebben dan? Kijken jullie niet echt per merrie afzonderlijk?


Ja we kijken absoluut wel per merrie, maar de merrie's stammen allemaal weer van elkaar af. Dus het passen op de een is ook wel passen op de andere. Meerdere jaren hebben we diverse verschillende hengsten gebruikt. Dit jaar alleen niet.

Sjuim......en zelfs Negro en Special D vind ik nog niet het beste aan souplesse hebben!

EmEm
Berichten: 625
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 13:15

Ik vind jullie wel erg streng over de Krack C x Pion.
Een 3-jarige hengst die natuurlijk flink in het voer staat, lekker opgefokt wordt en dan moet hij ook nog braaf zijn. Is wel erg veel gevraagd. Ik vind het een goed paard met veel souplesse. Blijkbaar (volgens het verhaal van Missouri) is het onder het zadel een fijn paard. Dat vind ik belangrijker dan dat hij tijdens een heel spektakel braaf rondjes loopt.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 13:57

Hij ging bloedjelink door de baan, verreweg veel gevaarlijker als de gemiddelde hengst.
Verder heeft Suzanne F. van hier op Bokt een Balzflug merrie uit die Pion x Amor en dat is er ook 1 die je in de gaten moet houden. Zij heeft er een heel fijn paard aan maar ik vind niet dat je consessie moet doen aan karakter bij een dekhengst en dit lijkt voor mij toch een beetje uit die stam te komen.

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 14:01

Heb je Sandro Hit wel eens gezien ? Is een duits paard, maar ik heb begrepen dat hij ook voor het KWPN mag dekken. Hoe dat precies werkt weet ik niet, ik zit niet in de fokkerij, maar ik heb Sandro 2 jaar geleden zien lopen op de kampioenschappen voor jonge paarden, en ik was er helemaal weg van !! Kwijl

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 14:05

En hij moet 2200 euro kosten Haha!

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 14:06

oeps Scheve mond
ik wist wel dat ik een dure smaak had !
Lips are sealed

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 14:24

Sandro Hit heeft nog een hele mooi broer, Diamond Hit!

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 15:11

Diamond Hit is een halfbroer uit dezelfde moeder als Sandro Hit. Je zit dan wel met heel ander bloed aan vaders kant: Sandro Song tgo Don Schuffro.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 15:15

Zannekin schreef:
Diamond Hit is een halfbroer uit dezelfde moeder als Sandro Hit. Je zit dan wel met heel ander bloed aan vaders kant: Sandro Song tgo Don Schuffro.


Ja, dat weet ik inderdaad. Een moeder die beste zonen geeft geloof ik. Don Schuffro is ook niet de minste dacht ik?

Jan_VT

Berichten: 3487
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: in een gezellig plattelandsdorpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 15:18

Zeer knappe hengst die Don Schuffro. Heb hem al een paar keer gezien in Oldenburg. Eentje om Oh tegen te zeggen.

Ik denk zelfs dat Lars Peterson van Blue Horse Cavan hem rijdt, en dat dat goed lukt.

Moet wel zeggen dat ik Diamond Hit zelf niet zo goed vin als Sandro Hit. Die laatste zijn voorbeengebruik is yam yam

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 15:20

Wel wat ik bedoel: als je Sandro Hit als passende hengst uitgekozen hebt is het niet zeer logisch om dan plots op Diamond Hit over te gaan. Die is toch heel anders van type en bloedopbouw. Dit doet geen afbreuk op de kwaliteit van beide.

Jan_VT

Berichten: 3487
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: in een gezellig plattelandsdorpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 15:23

Daar moet ik je volledig gelijk in geven Pipo. Volgens mij zijn het ook twee verschillende hengsten.

Jan_VT

Berichten: 3487
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: in een gezellig plattelandsdorpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 15:28

En Pipo, je mening over Painted Black volg ik ook helemaal. Die hengst is een echte danser. Of hij gaat vererven dat weet ik niet, maar ja dat moet je natuurlijk afwachten.

Waarom het KWPN deze hengst niet genomen heeft, lijkt mij een raadsel. Soms moet een stamboek al eens gokken vind ik. En ja OK niet te veel, dat komt de fokkerij niet ten goede. Maar je gaat mij niet vertellen dat de gok op PB zulk een grote gok zou geweest zijn, plus het KWPN heeft toch ook goede procedures om als de hengst niet goed is af te keuren.

Als ik bijvoorbeeld zie dat ze een San Remo wel nemen, en PB laten staan, was nu wel niet van dezelfde jaargang, maar beleid blijft hetzelfde, dan is me dat een raadsel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 15:32

Zannekin schreef:
Wel wat ik bedoel: als je Sandro Hit als passende hengst uitgekozen hebt is het niet zeer logisch om dan plots op Diamond Hit over te gaan. Die is toch heel anders van type en bloedopbouw. Dit doet geen afbreuk op de kwaliteit van beide.


Nee, maar er suggereert toch ook niemand om dan maar plotseling op Diamond Hit over te gaan? Ik niet in ieder geval. Over Diamond Hit hoor ik heel veel goede dingen en heb er ook goede van gezien en ik denk dat een bepaald enthousiasme dat ik over de hengst hoor, niet echt voor niets is? Diamond Hit is een heel ander paard dan Sandro Hit, ookal komen ze uit dezelfde moeder.

Jan_VT

Berichten: 3487
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: in een gezellig plattelandsdorpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 15:36

OK is waar! Persoonlijk zou ik wel bij Sandro Hit houden. Maar ja die is zo duur. Een goede nakomeling misschien???

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 15:38

Zannekin schreef:
Diamond Hit is een halfbroer uit dezelfde moeder als Sandro Hit. Je zit dan wel met heel ander bloed aan vaders kant: Sandro Song tgo Don Schuffro.


En nog een halfbroer; Royal hit v. Royal Dance

Jan_VT

Berichten: 3487
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: in een gezellig plattelandsdorpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 15:40

chantal1"]
[quote="Zannekin schreef:
Diamond Hit is een halfbroer uit dezelfde moeder als Sandro Hit. Je zit dan wel met heel ander bloed aan vaders kant: Sandro Song tgo Don Schuffro.


En nog een halfbroer; Royal hit v. Royal Dance
[/quote]

Dat is al eens de moeite om op te zoeken, lijkt me interessanter dan Diamond Hit

Suzanne F.

Berichten: 49296
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 19:45

Sjuimpje schreef:
Hij ging bloedjelink door de baan, verreweg veel gevaarlijker als de gemiddelde hengst.
Verder heeft Suzanne F. van hier op Bokt een Balzflug merrie uit die Pion x Amor en dat is er ook 1 die je in de gaten moet houden. Zij heeft er een heel fijn paard aan maar ik vind niet dat je consessie moet doen aan karakter bij een dekhengst en dit lijkt voor mij toch een beetje uit die stam te komen.


Klopt dit gedrag zit al in de hele stam...alle paarden uit die stam zijn bloedjelink zoals Sjuim het zo mooi kan verwoorden. Maar het talent en met name de lossigheid en souplese en veer en tact zit ook in de hele stam...dus ja wat vind je belangrijk aan een dekhengst. Moet eerst nog maar zien dat hij Ermelo doorkomt hoor, en dan met name op het punt of hij zich laat bewerken ja of te nee.

Hij zal zeer veel aanbieden en heel veel met het grootste gemak doen maar ik denk als ze hem goed aan zn lijf gaan zitten, en dat kunnen ze in Ermelo, dat hij dan afslaat.

Ik vind het een werelds sportpaard maar of het een dekhengst is dat is ieders mening.

Misschien leuk voor een nieuw topic: Wat vind je belangrijk in een dekhengst? Karakter, talent, moederlijn??

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 20:46

Jan_VT"]
[quote="chantal1"][quote="Zannekin schreef:
Diamond Hit is een halfbroer uit dezelfde moeder als Sandro Hit. Je zit dan wel met heel ander bloed aan vaders kant: Sandro Song tgo Don Schuffro.


En nog een halfbroer; Royal hit v. Royal Dance
[/quote]

Dat is al eens de moeite om op te zoeken, lijkt me interessanter dan Diamond Hit
[/quote]

http://www.horse-gate.com/koerungen2002/oldb/

Ga daar naar Reservesieger, 50 1 c de Royal Dance x Ramino. Kan je een videofilmpje bekijken.

Mer1980

Berichten: 18883
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 09:01

Om nog even terug te komen op Painted Black. Mijn merrie is drachtig van hem. Over 2 maanden kan ik jullie als het goed is vertellen of ik een dansend veulen heb. Haha! Of niet. 8 juli is er een keuring en ga ik kijken of hij/zij ook een premie krijgt. Ben waarschijnlijk de enige bokker met een merrie drachtig van hem dus ik zal jullie op de hoogte houden. ben benieuwd.

blup

Berichten: 194
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 11:48

Dus je krijgt een AES papier bij je veulen of een hulpboekpapier van het NRPS ofniet? Of mag je kieruit kiezen?