Heeft er iemand info over Metall voor mij?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Jan_VT

Berichten: 3487
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: in een gezellig plattelandsdorpje

Heeft er iemand info over Metall voor mij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-03-03 23:33

Hoi allemaal

Ik denk dat ik dit jaar mijn merrie laat dekken van Special D. Alle info over mijn merrie kan je terugvinden onder een andere topic die ik gelanceerd heb, nl. Wie kan mij helpen?

Ik ben eigenlijk nog wat op zoek naar info over Metall. Ik heb deze hengst enkel enkel keren aan de hand gezien, nog nooit onder het zadel.

Ik zou graag iets meer weten over nakomelingen, karakter, sportprestaties, ... alles is welkom.

Komt de hengst trouwens nog uit in de sport? Zo ja of zo neen, weet iemand dan waarom?

Alvast bedankt. Haha!


MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 00:12

Hier is wat algemene informatie over Métall, komt uit het Complete Hengstenboek (RBI).

Métall 94.9468 Stb (ex Milton V vb)
Rijpaardtype
Geboren: 25-02-1994
Kleur: Donkerbruin
Stokmaat: 1.67 m
Pijpomvang: 21.5 cm

Verrichting 1997
Stap...........8
Draf...........7
Galop.........8
Aanleg........8
Dressuur 31, 3e
Afdruk........7
Techniek.....6.5
Vermogen...7
Aanleg........6.5
Springen 27, 8e

Totaal 58 punten
Plaatsing 6e van 13 (8)

Fokker: A. Verdellen, Horst

Ferro Keur x Edelweis Ster van G. Ramiro Z Pref x Astrid Keur Pref van Marinier x Tenita Keur van Heemraad x Linie Keur Pref van Ulex Pref

1997 HK Den Bosch (01-02) aangewezen.

Type van de hengst: Métall is een elegante verschijning. De heeft heeft veel hals en een goed ontwikkelde nek. Métall mist wat breedte en bespiering op het lichaam. Het fundament is iets teer en de voorstand is Frans.

Moederrapport 1997
Edelweis is een voldoende ontwikkelde, rijtypische merrie met een goede voorhand. Ze vertoont ras en kwaliteit. Het hoofd is sprekend. De nek is voldoende van lengte. De hals heeft voldoende lengte maar komt iets diep uit de borst. De schoft is goed ontwikkeld en heeft voldoende lengte. De schouder is goed van lengte en voldoende schuin gelegen. De rug/lendenpartij is goed gevormd en best bespierd. De croupe zou wat langer moeten zijn. Het voorbeen is goed gesteld. Het achterbeen is eveneens goed gesteld. De voeten zijn goed gevormd maar de merrie is wat week gekoot. Het beenwerk is goed ontwikkeld en goed van kwaliteit. De stap heeft voldoende ruimte. De draf heeft voldoende kracht en afdruk maar is beperkt van ruimte, met name de schoudervrijheid zou groter moeten zijn.
Stokmaat: 1.66 m

Verrichting Ermelo (24-05-1997)
Eerlijk, iets gevoelig. Ruim voldoende bereidheid om te werken, laat zich goed bewerken. In het begin van het onderzoek nogal gespannen; dit is tijdens het onderzoek verbeterd. Stap voldoende ruim en actief. Draf met voldoende ruimte en tact, maar zou meer gedragen moeten zijn. Wanneer hij zich spant wordt soms de onderzijde van de hoef zichtbaar. Galop ruim en gedragen. Laat zich in dressuur ruim voldoende sluiten, goede zelfhouding. Veel aanleg als dressuurpaard, geeft zijn ruiter een goed gevoel. Springt met voldoende voorbeentechniek maar te veel naar voren, zou meer afdruk moeten hebben. Vermogen lijkt ruim voldoende. Maakt achter de sprong goed af. Voldoende aanleg als springpaard, geeft zijn ruiter een voldoende gevoel. Stalgedrag normaal.

Afstammelingen 1998
Uniforme collectie veulens. Ze zijn goed ontwikkeld, staan ruim voldoende in het rechthoeksmodel en hebben veel uitstraling. Het hoofd is sprekend. De nek en de hals hebben een goede lengte. De hals komt soms wat diep weg, maar is ruim voldoende bespierd in de bovenlijn en wordt goed gedragen. De schoft is voldoende ontwikkeld. De schouder is goed van lengte en ligging. De veulens vallen iets weg achter de schoft. De bespiering van de nek-lendenpartij is ruim voldoende. De hellende, goed gespierde croupe zou iets langer moeten zijn. De goed ontwikkelde broekspier zou wat langer moeten doorlopen. Het voorbeen heeft een goede lengte, maar is soms wat strak. Het achterbeen is gebogen.
De stap heeft voldoende ruimte en souplesse. De veulens draven actief en met een goede houding. Het voorbeen wordt goed gebruikt, het achterbeen wordt voldoende onder de massa geplaatst. De veulens galopperen niet gemakkelijk aan. Ze zijn in galop gespannen.
Eén geprikt veulen is voor de inspectie overleden.
De kwaliteit van de moeders was in doorsnee goed.
Getoond: 18 veulens uit 71 dekkingen.

Jan_VT

Berichten: 3487
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: in een gezellig plattelandsdorpje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-03-03 14:36

Dank U, deze info had ik nog niet. Is er misschien nog iemand op de hoogte van sportresultaten.

Jan_VT

Berichten: 3487
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: in een gezellig plattelandsdorpje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-03-03 19:49

Of iemand weet wie hem is aan het rijden voor de moment?????????

Kendra

Berichten: 8728
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 20:41

Meer info op de site van gebr. Van Manen www.gebrvanmanen.nl
Metall wordt op dit moment gereden door Els Jansen, voor zover ik weet (nog) niet uitgebracht. Hij heeft wel de hengstencompetitie gelopen een paar jaar geleden.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 89 bezoekers