Temperatuurdaling drachtige merrie?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

fjordnina

Temperatuurdaling drachtige merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-09 17:35

Ik ben donderdag begonnen met het temperaturen van mijn merrie. Ze was ook die dag uitgerekend, maar draagt altijd wat over. Nu heb ik zowel donderdag als vrijdag rond 20.00 uur 's avonds getemperatuurd (kon niet vaker i.v.m. werk). Vandaag was ik vrij en heb ik de temperatuur ook om 14.00 uur gemeten en deze was precies 37.0 graden t.o.v. 37.8 de andere dagen.

Omdat ik zelf nog niet het idee heb dat er al zo snel wat aan zit te komen heb ik voor de zekerheid om 15.00 en om 17.00 uur opnieuw de temperatuur opgenomen. Deze waren nu weer 37.7 graden.

Vraag is dus, blijft de temperatuur laag tot aan de bevalling, of stijgt deze tussendoor weer?

Als deze laag blijft is er blijkbaar een verkeerde meting geweest, maar anders is het wel zaak om haar nog beter in de gaten te houden.

romeorowan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 20:23

Ik heb vorig jaar mijn toen drachtige merrie getemperatuurd. Ik deed dat altijd 's ochtends en 's avonds.
's Avonds was de temperatuur altijd wat hoger. Ik heb bij haar nooit ontdekt dat de temperatuur gezakt is vlak voor de bevalling, zoals men altijd zegt.

jennyk

Re: Temperatuurdaling drachtige merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 21:53

ik heb ook gehoord van die temperatuur daling.
Daarom ben ik ook gaan temperaturen
Was de eerste dagen 37.1 daarna wat gestegen en toen opeens 36.4! (dat was vorige week zaterdag volgens mij) Nou ik dacht: nú komt het! Niet dus.....
Nu schommelt de temp steeds, van 37.8 naar 36.6 en alles wat daar tussen zit.
Vanavond was ie weer 37.1
Ik temp één keer per dag, om 21 uur als ze weer naar binnen gaat.

jennyk

Re: Temperatuurdaling drachtige merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 18:24

fjordnina: heb je ook de temperatuur op andere dagen nog weer opgenomen? Ik geloof dat ik las dat je merrie een paar dagen later een veulen had en vroeg me af wat de temp op die dag was