Reclamo verkocht ** Reclamo weer terug in Drenthe. Wat nu

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

barrye

Reclamo verkocht ** Reclamo weer terug in Drenthe. Wat nu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-09 23:28

Ik heb de topics rond Reclamo al en tijdje gevolgd. De allerergste foto's zijn me bespaard gebleven. Heb tijdens de gang van zaken hier en daar wel eens met gefronste wenkbrauwen gezeten...

Uit eindelijk bleek hij dus niet te kunnen blijven bij de persoon die hem een aantal maanden had opgevangen, zij wilde ( grootdeel) van de door haar gemaakt kosten graag terug ontvangen en is hij na een berichtje o.a. hier op Bokt, verkocht aan een handelaartje.

Zo ontdekte ik ineens een advertentie op Marktplaats van een 18 jarige andalusier hengst.

Nieuwsgierig als ik v.t.t. ben heb ik de telefoon maar eens gepakt. Het bleek om Reclamo te gaan. Ik kende het paard wel van vroeger, van Moravita en uit verhalen van de Woeste Hoeve. Heb toen telefonisch direct een optie op hem gevraagd. Daarna heb ik ruggespraak gehouden met mijn partner, vervolgens Moravita en De Woeste Hoeve gebeld om wat info en gegevens te controleren. En vervolgens heb ik hem ongezien per telefoon gekocht, in de hoop dat hij een geschikt paard zou zijn voor mijn stagaires, en anders om te zorgen dat hij uiteindelijk wel bij de juiste baas te recht zou komen. ( Hij stond op een manege bij Rotterdam en kostte iedere week genoeg aan stalling, dus men wilde hem niet te lang aanhouden)

Woensdag 29 april ben ik met de vrachtwagen uit Drenthe Reclamo opgaan halen bij Rotterdam in de buurt. Fikse rit heen en terug.
Graat mager was hij niet, maar vet was anders. hij had een aantal meries gedekt, 2 weken op een andere stal voor de verkoop, dat heeft wel wat vlees gekost.

Hij was gelukkig rustig met transport, liep makkelijk de wagen op en begon gelijk aan zijn kuil.

Toen ik eenmaal thuis aan kwam veranderde hij behoorlijk.

Al brullend en gillend kwam hij de wagen af de stal in. Helemaal hoteldebotel van een aantal nieuwe vrienden om hem heen.

Ik heb een kleine week met verbazing gekeken hoe die lieve, brave Reclamo, zoals ik hem uit het verleden kende, was veranderd in een hyper nerveus, druk, ongehoorzaam paard. Schrapen, weven, niet eten , over- attent op ieder geluid of beweging. Er was de eerste dagen bijna geen land met hem te bezeilen.. uiteindelijk heb ik hem maar regelmatig een poosje vastgezet bij zijn hooi net om wat rust er in te krijgen. Wondelijk genoeg kalmeerde hem dat.

Zijn buren schonken geen notie op zijn opvallende gedrag. Onze andalusiers en Welsh Cobs zijn gelukkig wel wat gewend.
Nog maar eens gebeld naar Moravita en De Woeste Hoeve. Volgens Ton was hij in begin wel eens meer wat druk. Afwachten dus.

Nu, na ruim een week, keert in eens de rust weer terug. Hij begint goed te eten, wordt weer gewoon gezeggelijk, is tevereden als je rond hem bezigbent op stal. Blijft rustig door eten als er eens wat gebeurd. Laat zich nu normaal hoofdstelletje in doen door stagaire en even longeren. Kortom een verademing na een aantal hectische dagen.

Hij begint weer normaal uit zijn ogen te kijken, dat felle, die hypernerveuze blik gaat weg. De kopstoten die hij regelmatig gaf uit ongeduld, blijven weg. Hij wordt weer gewoon een gezellig paard.

Wie weet heeft hij bedacht, dat hier bij ons een taak voor hem ligt als "opvoedkundig " medium voor mijn stagaires. Wat lange teugel werk, licht werk onder zadel en wellicht wat vrijheidsdressuur. We zullen eens gaan kijken hoe hij zich ontwikkeld bij ons op stal in de hoop dat hij hier op zijn plaats is.

( oja, wie zich geroepen voelt om hem paardensnoepjes te sturen, persoonlijk enige knuffels te geven, of hem een weekje te vertroetelen tijdens de zomervakantie als de stagaires afwezig zijn, die kan terecht bij Stal Vlietstede, Hollandscheveld , www.andalusiershow.nl )

KiWiKo

Re: Reclamo verkocht ** Reclamo weer terug in Drenthe. Wat nu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 08:46

FIJN!!!! :)

ik hoop dat het nu klaar is voor het dier, en dat hij gewoon zijn leventje in alle rust verder mag leven

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 09:42

Toch dat dier weer aan een handelaar verkocht. Zeg er verder niks over maar vind het toch een beetje jammer.
Hoop ook inderdaad dat het nu klaar is voor dat dier en gewoon rustig bij jullie kan blijven staan!

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 10:11

Weet je, fijn hoor dat zo'n dier dan toch weer een goede plek krijgt maar dat dankt hij dan ook wel een beetje aan zijn bekendheid o.a. hier op Bokt. Hoeveel paarden wacht niet eenzelfde lot als wat hem is overkomen en komen nooit door die vicieuze cirkel heel? Ik vind het goed om te horen dat er mensen zijn die om hem geven en die hem een kans geven. Lang leve Bokt! Maar nogmaals.......... al die andere brave paarden die trouwe dienst hebben gedaan en die nu staan te verpieteren in 1 of ander vies hok omdat ze in handen zijn gekomen van mensen die niks van paarden begrijpen!? Triest dat dit nog steeds gebeurt.

Hulde trouwens voor Joke, ze heeft 'm toch weer opgelapt en menig ander had het misschien helemaal niet aangedurft hem te kopen in de conditie waarin zij hem aantrof. Sneu voor dr dat ze door het beeindigen van haar relatie de paarden niet meer kon onderhouden.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 10:13

Fijn dat je deze stap hebt gezet en hem een blijvend tehuis hebt gegeven!
Als hij eenmaal gewend is zal hij je er vast veel voor terug geven!

Veel succes en plezier met hem!

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 10:17

Ik vind het eigenlijk tegenvallen van Joke dat ze hem aan een handelaar heeft verkocht :o . Sorry hoor, maar ik had toch even voor een beter adres gekeken......... Jammer jammer.

Maar goed, wat FIJN dat hij nu eindelijk even rust krijgt hopelijk is dit voor langere duur... :(:) . Goh, wat heeft dat paard mee gemaakt.. Nouja, hopelijk is hij een leuke aanwinst voor stagiaires in de leer! Die Reclamo toch.....

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 10:23

Wat jammer dat dit paard steeds op en neer gesleept wordt.
Ik snap persoonlijk niet dat iemand die zegt hem het fijne huis te beloven hem aan een handelaar verkoopt.

barrye, hopelijk heeft hij bij jou een blijvend huis gevonden.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 10:31

joke handeld zelf ook dus ik had het wel verwacht.

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 10:42

En als je handelt in paarden ben je dus niet goed voor je dieren? :? Sommige paarden zijn beter af bij een handelaar dan bij een particulier zoals degene waar Joke Reclamo weghaalde hoor!

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 10:49

Kymalin schreef:
En als je handelt in paarden ben je dus niet goed voor je dieren? :? Sommige paarden zijn beter af bij een handelaar dan bij een particulier zoals degene waar Joke Reclamo weghaalde hoor!
Ik denk dat ze doelde op dat hij weer verkocht zou worden, eenmaal opgeknapt. Dus niet in de zin van dat ze niet goed is voor haar dieren.

Overigens hoop ik ook dat Reclamo nu een plekje heeft voor de rest van zijn leven en dat er nog velen mensen bij jou van hem kunnen leren zoals je zelf zegt :)

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 10:55

Als je eenmaal handelt moet er geld op de plank en is alles te koop dus het was voor mij niet echt een schok dat het paard weer in het circuit terecht is gekomen. Alleen erg jammer dat het om dit paard gaat.

Barrye hoop dat hij bij jou z'n plekje heeft gevonden en lekker kan gaan genieten van de leuke dingen in het leven.

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 11:01

edit: dubbel post verwijderd

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 11:08

Ik vind het erg flauw om zo over Joke te oordelen. Al zou het zo zijn dat ze als doel had hem uiteindelijk te verkopen dan was dat toch nog haar goed recht? Menigeen had dat paard in die conditie helemaal geen kans gegeven. Hij was op leven na dood he? Wie had zich daar nog aan gewaagd? Jammer dat iedereen blijkbaar z'n oordeel alweer klaar heeft.

Trouwens, je hebt handelaren en handelaren. Een goede handelaar zorgt goed voor z'n paarden, immers, een goed verzorgd paard brengt meer op dan een slecht verzorgd paard. Er zitten ook slechte tussen maar dat is in de particuliere paardenhouderij ook zo. Reclamo is zo slecht behandeld bij een particulier en niet door een handelaar.

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 11:08

grauwman schreef:
Als je eenmaal handelt moet er geld op de plank en is alles te koop dus het was voor mij niet echt een schok dat het paard weer in het circuit terecht is gekomen. Alleen erg jammer dat het om dit paard gaat.

Barrye hoop dat hij bij jou z'n plekje heeft gevonden en lekker kan gaan genieten van de leuke dingen in het leven.

Zo'n scenario gun je geen enkel dier ;)

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 11:27

over mij hoef je niet te oordelen, ik zeg nergens dat ze niet goed is voor haar paarden ;)
Ik ken joke ik ben bij haar geweest voor een paard voor een kennis van me.
Na het hele verhaal om dit paard had ik niet gedacht dat het naar een handelaar zou gaan. Maar een handelaar blijft een handelaar, daar doelde ik op.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 11:30

Ik zeg ook niks over dat Joke niet goed zou zijn geweest :) . Ze heeft hem goed opgeknapt, dat hebben gezien aan de foto's!

Ik vind het alleen teleurstellend dat ze hem niet meteen aan een zeer goed adresje heeft verkocht, maar weer aan een handelaar, die hem wéér heeft verkocht. Paard wordt van hot naar her 'gesleept' zo. Dát is jammer.

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 11:40

Was absoluut geen aanval op Joke, wij zijn immers in het bezit van een paard dat wij bij Joke gekocht hebben.

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 11:41

Oh ok, want zo las ik het een beetje. Vond dat ze dat niet verdiend had.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 11:45

Moderatoropmerking:
Zullen we Joke nu maar laten voor wat het is en blij zijn dat de TS dit paard een fijn plekje heeft gegeven en dat het paard zo tot rust komt? Het hoe en waarom over Joke (die ik overigens niet ken) wordt zo een hele discussie op zich. TS, hartstikke goed dat je je over dit paard hebt ontfermt!

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 11:48

TS: Ik ben blji dat Reclamo bij jou een fijn plekje krijgt, ben erg benieuwd naar foto's? :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 11:50

Wat fijn dat het paard bij jou staat :)
(mijn pony komt ook weg bij vlietstede :D)

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 11:59

chevax schreef:
Zullen we Joke nu maar laten voor wat het is en blij zijn dat de TS dit paard een fijn plekje heeft gegeven en dat het paard zo tot rust komt? Het hoe en waarom over Joke (die ik overigens niet ken) wordt zo een hele discussie op zich. TS, hartstikke goed dat je je over dit paard hebt ontfermt![/mod]

Volgens mij waren we er al over uit hoor ;)

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 12:01

ben wel benieuwd naar foto's trouwens!

barrye

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-09 12:14

Inderdaad, laten we Joke en de opvang hiervoor maar rusten. Ik ken haar niet en daar wil ik geen oordeel overgeven.
Joke heeft nu haar eigen problemen om op te lossen. Die zijn al vervelend genoeg.

Wij hebben Reclamo gewoon voor de "particuliere verkoop waarde" gekocht van iemand die regelmatig 1 of 2 paardjes voor de verkoop heeft.

Ook wij hebben v.t.t. wel eens een paard voor de verkoop. Maar de aanschafkosten van Reclamo zijn dus danig dat we niet op winst hoeven te rekenen. Daar is hij ook niet voor aangeschaft. ( voordat hier weer reactie opkomt)

Op een stal met Barokke paarden, wil je als stagaire toch ook zelf werken en rijden met een andalusier o.i.. Wij hadden een plaatsje extra vrij op stal, we kenden het paard uit het verleden, dus wagen we gewoon de gok dat hij nog een aantal jaren een fijne, vertrouwde leermeester kan zijn.....

Tjaaaaa..... en dan de foto's .
Ik ben een digibeet met een dom eenvoudig toestel. Krijg het niet voor elkaar om foto's op bokt te plaatsen.
Moet volgende week een weekje naar buitenland voor de zaak. Dus duurt dat zeker nog wel even.

Wie weet is er iemand hier op bokt die na die tijd hem eens komt bezoeken en een paar leuke foto's schiet en hier plaatst. Dan is hij weer wat aangekomen en ziet er weer wat apetijtelijker uit.

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 12:19

Barrye wat gaaf dat hij nu lekker bij jullie staat!
Heeft hij wel verdiend.

Ik stuur Solanne over een tijdje wel jullie kant op met camera. (Vind ze vast niet erg)