hallo,
Ik ben van plan zo eind dit jaar een shetlander aan te schaffen,
voor mijn nichtje die graag de pleziertjes van een pony wil ervaren,
maar dit is door financiële omstandigheden,
via haar ouders niet mogelijk.
Ik ben een volwassen vrouw met een goed inkomen, die als kind jaren eigen verzorgpaarden had. Alleen ben ik in de loop der jaren wel wat dingetjes vergeten. Daarbij is een pony natuurlijk heel wat anders dan een paard.
Nu heb ik via de zoek optie even rond gekeken, maar ik geloof dat ik toch wel een heel specifieke vraag heb, wat ik niet echt uit vorige topics kon halen.
mocht het toch ergens gestaan hebben dan spijt me dat ik deze topic geopend heb.
De bedoeling is om een wat ouder pony'tje aan te schaffen van een ongeveer 15 jaar denk ik zo, en zal niet echt intensief getraind worden. Hiermee bedoel ik echte sport. Meer een recreatie pony dus.
op zich zal hij of zij niets te kort komen, en zal bij vrienden van me komen te staan die zelf meerdere paarden hebben en een schouwpony. Alleen moet ik het voeren voor eigen rekening nemen. Dat is allemaal prima, maar wat eet een shetlander per dag aan hooi, biks en andere dingen? Voeren jullie een keer of twee keer? Verder staat de pony dan dagelijks in de wei en s,nachts in stal met paddock.
alvast bedankt..
nog een vraagje het meisje waarvoor ik het koop, weet nog weinig van pony's, ben van plan dat wat ik weet aan haar te leren natuurlijk, daarbij bekostig ik ook de lessen, wat voor pony zouden jullie kiezen een ruin of een merrie. Bedoel daarmee te zeggen, welke is over het algemeen geduldiger, betrouwbaar en makker. weet ook wel dat niet elke pony het zelfde is, maar meestal zit er wel een lijn in.
Laatst bijgewerkt door Mocca op 07-05-09 21:52, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel verduidelijkt.