Sterre, geboren 19 april nu duidelijk in beeld

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anouska

Sterre, geboren 19 april nu duidelijk in beeld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-09 23:09

Naar aanleiding van [KS-ITP] Filmpje Sterre voor de 2e x los nu duidelijkere foto's en een filmpje van dichtbij. Sterre is 19 april geboren en mocht vandaag weer samen met mams een uurtje de bak in. Het uit de box halen en weer in de box zetten gaat steeds beter, alleen moeten we ze nog steeds eerst scheiden omdat zure mams nog steeds van zich af bijt, maar we hebben er nu goede hoop op dat het volgende week goed genoeg gaat om ze in te laden en naar het land te brengen. Misschien kunnen jullie gelijk een gokje wagen over het ras van mams, wij denken zel iets van New Forest en de papa waarschijnlijk een volbloed arabier, maar misschien hebben jullie er een ander idee over?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En het filmpje:

Aroree

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 23:40

Wat een knapperdje! :)

Ras van de moeder.. ze lijkt wel wat op mijn merrie geloof ik, en ik vermoed dat zij een kruissing new-forrest/welsh is. Ik kan het alleen niet zo goed opmaken uit deze foto's. Als je d'r erg vind lijken op de pony in m'n profiel gaat het wss om zo'n kruissing. :D

Maar erg leuk veulentje hoor! Wordt het uiteindelijk ook een schimmeltje?

En de moeder is niet erg aardig als je in de buurt van d'r veulen komt he, of niet. :+ (nav het filmpje :P )

Anouska

Re: Sterre, geboren 19 april nu duidelijk in beeld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-09 23:47

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 00:50

Veulen is prachtig gebouwd, erg mooi om te zien maar ik denk niet dat ze een arabische vader heeft hoor, het bolle voorhoofd zie je altijd bij veulens en deze heeft verder een rechte neus en rechte kin en ze heeft ook een lang hoofd in het algemeen. Bij een arabier zou de kinlijn boller lopen, de neus korter zijn, de deuk verder naar voren zitten en de kaken forser zijn, in het algemeen dan hoor, dus wie weet.
Maar evengoed; je komt er natuurlijk nooit achter dus heeft ook weinig zin, je hebt iig wel een heel mooi veulen qua bouw en dat is uiteindelijk belangrijker dan een gedeukte neus ;)

*gaat even het filmpje kijken :P*

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 04:12

Zo he :D Ik wist meteen over welke merrie het ging zelfs zonder naar je boktnaam te kijken :') Zeg jij nou "the bitch is back?" :')

Mooi veulen is het wel :j Houd je het veulen?

Icecrystal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 08:34

wat een leuk veulentje :o

dat lachje als mamalief eraan komt :=

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 09:04

:+ the bitch is back :D

wel een gaaf veulen zeg! knap gebouwd ook!

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 09:10

en hoe gaat het dan als je ze weer naar stal wil brengen?

Anouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-09 09:58

pharagirlke schreef:
Zo he :D Ik wist meteen over welke merrie het ging zelfs zonder naar je boktnaam te kijken :') Zeg jij nou "the bitch is back?" :')

Mooi veulen is het wel :j Houd je het veulen?

Ja, dat ben ik, ze had weer bijna m'n neus te pakken. Het veulen en de merrie zijn niet van mij, maar van m'n nichtje en een vriendin. Het is wel de bedoeling om het veulen te houden.

@yvonnedv: De merrie is met een beetje eten zo te lokken en dan kun je haar aardig goed pakken, als je snel bent en zij maar niet in haar eigen box met veulen staat, dus dat gaat wel goedkomen.

We zoeken eigenlijk nog een veulentje van dezelfde leeftijd, het liefst een beetje knappe New Forest o.i.d. waarmee ze na het afspenen samen kan opgroeien en waar we later als sportpony nog wat aan kunnen hebben, weet iemand toevallig iets?

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 11:42

Is het veulen in de box geent? Dat bij een eventueel volgend veulen dus niet meer doen.

Anouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-09 12:13

Nee, buiten de box, maar de DA kon niet met de merrie omgaan en heeft het veulen uit de box gegrepen en geent, merrie natuurlijk helemaal in paniek.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 19:00

Haar gedrag is dus helemaal te begrijpen.

S_Figo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 21:50

Wat een geweldig ding.!!
Ik vind zn bles erg leuk..!!
En dat filmpje is zoooo schattig..!! :+:
Veel succes en plezier ermee!

xxxdonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 21:53

Wat een lief filmpje! Ze kijkt echt zo naar die pion van, uhhh, hoi? Om vervolgens lief weg te hupsen!

Suus94

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 21:55

Vooral het filmpje is leuk! :j
Geniet van dat prachtige veulen!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 22:07

yvonnedv schreef:

zeker gezien, zoals ik het las, de merrie al lang voordat het veulen geënt werd dit gedrag vertoonde.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 23:25

pharagirlke schreef:
yvonnedv schreef:

zeker gezien, zoals ik het las, de merrie al lang voordat het veulen geënt werd dit gedrag vertoonde.

Anouska schreef:
Een merrie bij ons op stal heeft 19 april een veulen gekregen. Alles goed gegaan, veulen stond snel en liet zich zelfs direct al aaien, erg nieuwsgierig dus. Moeders vond het ook allemaal goed, totdat de veearts de volgende dag was geweest voor de veulenprik. Hij heeft het veulen van de moeder moeten scheiden 2 seconden, om de prik te kunnen geven, anders had de merrie hem vermoord. Sindsdien kun je niet eens meer in de buurt komen.

Niet dus

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 01:58

yvonnedv schreef:
Anouska schreef:
Een merrie bij ons op stal heeft 19 april een veulen gekregen. Alles goed gegaan, veulen stond snel en liet zich zelfs direct al aaien, erg nieuwsgierig dus. Moeders vond het ook allemaal goed, totdat de veearts de volgende dag was geweest voor de veulenprik. Hij heeft het veulen van de moeder moeten scheiden 2 seconden, om de prik te kunnen geven, anders had de merrie hem vermoord. Sindsdien kun je niet eens meer in de buurt komen.

Niet dus

Wel dus

Anouska schreef:
Nee, buiten de box, maar de DA kon niet met de merrie omgaan en heeft het veulen uit de box gegrepen en geent, merrie natuurlijk helemaal in paniek.

Het is maar net hoe je het leest natuurlijk, aangezien een DA niet voor niets DA is ga ik ervanuit dat die wel vaker paarden in hand heeft en wel vaker rare streken heeft gezien, lijkt me dus dat deze quote betekend dat de merrie te link was om bij in de buurt te komen (dus kun je er niet mee omgaan).

Beetje minder selectief lezen ;)

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 07:22

Voordat de dierenarts kwam was er niets aan de hand. De elende is pas begonnen toen de dierenarts er was.

Bij mij komt een dierenarts nooit in de box. De box moet een veilige plek zijn voor een paard en een dierenarts kan wel eens als traumatisch ervaren worden en dat mag dus nooit in de box gebeuren.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 18:48

yvonnedv schreef:
Voordat de dierenarts kwam was er niets aan de hand. De elende is pas begonnen toen de dierenarts er was.

Bij mij komt een dierenarts nooit in de box. De box moet een veilige plek zijn voor een paard en een dierenarts kan wel eens als traumatisch ervaren worden en dat mag dus nooit in de box gebeuren.

Dat is dus wel selectief lezen ;)

Je kunt wel zeggen dat de DA nooit in de box mag komen omdat dat veilig moet zijn maar een DA komt niet voor niets en er kan ook iets aan de hand zijn waarbij de DA gewoon de box in moet dus dat is niet haalbaar.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 22:13

anneliesdj schreef:
yvonnedv schreef:

Dat is dus wel selectief lezen ;)

Je kunt wel zeggen dat de DA nooit in de box mag komen omdat dat veilig moet zijn maar een DA komt niet voor niets en er kan ook iets aan de hand zijn waarbij de DA gewoon de box in moet dus dat is niet haalbaar.

Ok ok er zijn uitzonderingen maar voor een veulenenting is het niet noodzakelijk.

Je hebt dus kans dat als je ze naar het land brengt dat het dan net zoals in de bak wel goed gaat.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 22:51

Nou dit komt wel vaker voor hoor, merrie's die binnen of juist buiten heel beschermend of juist heel vijandig zijn.
Zo hadden wij eens een merrie die heel vijandig deed tegen het veulen, ze mishandelde haar echt maar zodra ze in de weide was liet ze het veulen met rust en zodra er een ander paard bij kwam draaide ze om als een blad aan de boom en werd ze ineens extreem beschermend, erg vreemd maar als je goed nadenkt ook wel begrijpelijk (merrie was maiden).
Dit is dus bepaald geen unicum ;)