En het filmpje:
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

(nav het filmpje
) 
*
Ik wist meteen over welke merrie het ging zelfs zonder naar je boktnaam te kijken
Zeg jij nou "the bitch is back?" 
Houd je het veulen? pharagirlke schreef:Zo heIk wist meteen over welke merrie het ging zelfs zonder naar je boktnaam te kijken
Zeg jij nou "the bitch is back?"
Mooi veulen is het welHoud je het veulen?

pharagirlke schreef:yvonnedv schreef:Haar gedrag is dus helemaal te begrijpen.
zeker gezien, zoals ik het las, de merrie al lang voordat het veulen geënt werd dit gedrag vertoonde.
Anouska schreef:Een merrie bij ons op stal heeft 19 april een veulen gekregen. Alles goed gegaan, veulen stond snel en liet zich zelfs direct al aaien, erg nieuwsgierig dus. Moeders vond het ook allemaal goed, totdat de veearts de volgende dag was geweest voor de veulenprik. Hij heeft het veulen van de moeder moeten scheiden 2 seconden, om de prik te kunnen geven, anders had de merrie hem vermoord. Sindsdien kun je niet eens meer in de buurt komen.
yvonnedv schreef:Anouska schreef:Een merrie bij ons op stal heeft 19 april een veulen gekregen. Alles goed gegaan, veulen stond snel en liet zich zelfs direct al aaien, erg nieuwsgierig dus. Moeders vond het ook allemaal goed, totdat de veearts de volgende dag was geweest voor de veulenprik. Hij heeft het veulen van de moeder moeten scheiden 2 seconden, om de prik te kunnen geven, anders had de merrie hem vermoord. Sindsdien kun je niet eens meer in de buurt komen.
Niet dus
Anouska schreef:Nee, buiten de box, maar de DA kon niet met de merrie omgaan en heeft het veulen uit de box gegrepen en geent, merrie natuurlijk helemaal in paniek.
yvonnedv schreef:Voordat de dierenarts kwam was er niets aan de hand. De elende is pas begonnen toen de dierenarts er was.
Bij mij komt een dierenarts nooit in de box. De box moet een veilige plek zijn voor een paard en een dierenarts kan wel eens als traumatisch ervaren worden en dat mag dus nooit in de box gebeuren.

anneliesdj schreef:yvonnedv schreef:Voordat de dierenarts kwam was er niets aan de hand. De elende is pas begonnen toen de dierenarts er was.
Bij mij komt een dierenarts nooit in de box. De box moet een veilige plek zijn voor een paard en een dierenarts kan wel eens als traumatisch ervaren worden en dat mag dus nooit in de box gebeuren.
Dat is dus wel selectief lezen
Je kunt wel zeggen dat de DA nooit in de box mag komen omdat dat veilig moet zijn maar een DA komt niet voor niets en er kan ook iets aan de hand zijn waarbij de DA gewoon de box in moet dus dat is niet haalbaar.