Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

horseyfries schreef:DNA onderzoek is volgens mij rond de 100 euro, maar als je niet weet wie de moeder is is het onbegonnen werk.
Snowy2004 schreef:Ik zou het raar vinden als ze een merrie zonder papieren laten dekken door Lammert. Het kost een hoop dekgeld, zonder dat je daar de bewijzen van hebt. Dus hou er echt rekening mee, dat het niet zo is.
Anna_sSpring schreef:Ik moest voor het DNa profiel van mijn merrie van alledrie een pluk manen opsturen. Vader, moeder en veulen. Nu staan ze allemaal te schitteren in haar paspoort!! Per paard ongeveer 100,- dus ik was een klap geld kwijtmaar nu wel officieel papier.
Snowy2004 schreef:Ik zou het raar vinden als ze een merrie zonder papieren laten dekken door Lammert. Het kost een hoop dekgeld, zonder dat je daar de bewijzen van hebt. Dus hou er echt rekening mee, dat het niet zo is.
Wat is de meerwaarde voor jou om het te weten en zoveel geld uit te geven, voor misschien nog geen antwoord.
Ik zou gewoon blij zijn met wat ik heb en het gewoon laten rusten.
horseyfries schreef:@Niezel: Nee, er is bij het stamboek geen DNA bekend van stamboekmerries, alleen van alle dekhengsten is het DNA profiel bekend.
De merrie moet dus nog in leven zijn om naast de vader, ook duidelijk te krijgen wie de moeder is en zo toch papieren erbij te kunnen krijgen.
)