Schijnhengstig? Bestaat dat?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

JulienSVU

Schijnhengstig? Bestaat dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-09 10:04

Mijn merrie V. OOSeven X Lancet was na de 18 dagen scan drachtig verklaard. Deze scan hadden we 4 dagen eerder gedaan i.v.m. vakantie..
Nu leek mijn merrie afgelopen week erg hengstig.. pissen, erg vervelend met rijden tegen je been etc. Ik was er van overtuigd dat ze hengstig was.. Dus we hebben haar toch maar vandaag opnieuw laten scannen..
Ze was nog steeds drachtig!!

Bestaat het dat een merrie nog steeds hengstig blijft? Wie heeft dat ook eens meegemaakt? Vind het wel verwarrend hoor ;)

AngelofLove

Re: Schijnhengstig? Bestaat dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 10:08

Bij ons op stal was vorig jaar ook een merrie gedekt, we waren er vanuit gegaan dat het niet gelukt was (merrie bleef absoluut niet stil staan bij de hengst en ging telkens lopen). Dus tja, ook niet gescand.... Maar op een dag kwam ik daar en zei tegen de eigenaresse dat ik haar toch wel zwaarder begon te vinden. Ze zei nog van, nee, ze kan niet drachtig zijn want ze is de hele tijd nog hengstig geweest.
Toen de dierenarts kwam voor de paarden te enten toch maar laten scannen en ja hoor, ze was drachtig! Het bleek de eerste keer toch wel gelukt te zijn ook al zat de hengst er maar een paar tellen in maar ze is dus wel heel de periode hengstig geweest, en niet een klein beetje ook.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 10:12

meeswtal zie je in een groep merries dat ze allemaal tegelijk hengstig zijn,maar hoeft niet te betekenen dat ze een ei rijp hebben,heb ik ooit van mijn dierenarts geleerd.
zie je ook vaak bij vrouwen,allemaal tegelijk ongesteld!
mijn merrie is gust gebleven, maar wel enorm dik,maar geen vervetting op de schouders enz. mijn andere merrie (dochter) is wel drachtig.die is dikker maar 3 weken later uitgerekend)
nou we wachten wel af,zou wel een rare grasbuik zijn??!! ;)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 10:45

Oh jahoor is heel normaal. Mijn merrie was ook steeds hengstig terwijl ze drachtig was.
Maar ze brengt je daardoor wel steeds in twijfel.

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-09 10:59

Ik begon al aan mijzelf te twijvelen of ik het wel echt goed had gezien ;) Maar het kan blijkbaar toch ;) Nou ben blij dat ze nog steeds drachtig is van Belissimo :)

hobbyboerin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 13:20

heb ik ook al eens gehoord lijk me erg lastig.
ga je toch elke keer weer twijfelen lijkt me.

Boelles

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 15:57

Ik lees dit topic en komt me errug bekend voor. Alhoewel deze merrie nog nooit gescandis denk ik ook dat ze schijnhengstig is.. Ze was namelijk 8 dagen over tijd met hengstigheid terwijl ze normaal wel redelijk optijd is..
Waarschijnlijk gaan we weer naar hengst, maar vind het wel vreemd..

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 10:29

ja schijnhengstigheid bestaat. Ik dacht dat mijn merrie goed hengstig was, dus dierenarts erbij en op laten voelen wanneer ze geinsemineerd kon worden. Bleek dat ze vanbinnen nog helemaal niet hengstig was. De dierenarts dacht dat ik het gewoon neit goed gezien had.Toen heb ik haar bij de ruin in de bak gezet en ze toonde echt goed hengstig. Ondanks dat ze het dus niet was van binnen.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 12:47

F*AM --> KS

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 20:09

Ik heb ook wel eens gedacht, oh, jammer ze is toch gust. Was in het najaar.. Liep wel een veulen naast het volgende voorjaar..
Ik weet niet hoe dat werkt, maar ze kunnen dus nog best wat hengstig worden..

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 22:37

nou dat is een leuke verrassing toch een veulen ernaast.
mijn ouwe is gust gebleven maar groeid,was volgens de dierenarts die kwam enten geen vette pens, ze heeft geen vetophopingen op haar schouders enz.
haar dochter is wel drachtig en dikker , ach we wachten wel af, nadeel is dat beide meriies zijn dicht gezet.
laat de ouwe voor de zekerheid maar wer open zetten.