Sperma Rousseau

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

silloouuhh

Sperma Rousseau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-09 09:44

Dit jaar wil ik mijn merrie zo goed als zeker laten dekken door de hengst Rousseau (ferro x Roemer). Ik weet dat er alleen diepvries sperma beschikbaar is. Weet iemand waar dit sperma te verkrijgen is? Of het ook verstuurd wordt? Of de kwaliteit van het sperma goed is? En wat de kosten zijn en het gusttarief? Of waar ik moet zijn voor al deze informatie?

weule

Re: Sperma Rousseau

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 09:59

hengstenhouderij Kuypers hebben wij het vandaan gehaald vorig jaar, ik geloof dat het 800 euro excl. is dit jaar. voor 8 rietjes (wij deden per hengstigheid 4 rietjes, maar dit in overleg met diegene waar je insemineert) gusttarief is er niet. Sperma kwaliteit was zeer goed, althans wat wij kregen wel. versturen kan, maar moet met diepvriesvat, brengt extra kosten met zich mee (50 euro)

silloouuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-09 14:16

oke, dat klinkt positief. Dus jij heb je merrie naar Kuypers gebracht vorig jaar?

badtothebone

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 16:37

Wij hebben ook van dat diepvries gehad, 8 rietjes, 2 drachtig.
Je krijgt het niet voor elke merrie!
Met diepvries is er geen gusttarief, zorg gewoon dat je een goede veearts hebt en enkel rietjes gebruikt bij een perfecte hengstigheid.

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 17:19

silloouuhh schreef:
oke, dat klinkt positief. Dus jij heb je merrie naar Kuypers gebracht vorig jaar?

nee wij hebben haar bij team nijhof laten insemineren, en sperma is door kuypers opgestuurd (kuypers krijgt sperma uit Amerika en verdeelt het in Nederland) vorig jaar kon je gewoon met elke merrie dekken bij Rousseau. werd niet gevraagd naar papier o.i.d.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 14:21

ik heb vorrig jaar mijn 16 jarige merrie laten dekken door rousseau (zie topic enjoy) er is dus een merrie veulen uitgekomen;)

ik was er erg over te spreken en zeiden op de kliniek dat het sperma van goede kwaliteit is.
mijn merrie was in 1x drachtig

en idd kuypers geeft je alle info die je wilt hebben.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 07:40

Een leerlinge van me heeft haar merrie een week of twee nog laten insemineren met diepvries van Rousseau. Merrie is bij Wim Cazemier in Nuis geinsemineerd. Tarieven wat betreft het sperma zijn nog zoals Weule noemt.