50 jaar welsh a ponies fokken

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

regtur

50 jaar welsh a ponies fokken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-09 23:22

Wie kent er fokkers die al vanaf de oprichting van het stamboek actief zijn met het fokken van Welsh A ponies?
En het misschien nog zijn?
Het zullen er niet veel zijn, maar alle info is welkom.

joostvangestel

Re: 50 jaar welsh a ponies fokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 09:06

Harrie Peeters uit Deurne natuurlijk.

Ik denk dat die echt nog de enige is. Heel oude stallen zijn ook Thamen's, een van de eerste halfbloed hengsten was een Hertog van Thamen. Verder is Hoekhorst al aan de derde generatie mensen bezig, die zijn ook uit het eerste decennium. Ysselvliedt is ook meer dan 40 jaar bezig. Ook Renkant en Sumrin uit Lierop. Rondeel is een stalnaam die ook al sinds bijna het begin aktief is. En dan ben ik er waarschijnlijk nog een heel stel vergeten.

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 10:07

jansen sr stal cuppers, morren woldberg en bijv dhr. kamstra uit het noorden

autoprocee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 10:27

Stal Frisia, sinds 1970 officieel, maar in 1967 schafte mijn vader al zijn eerste Welsh ponies aan...........

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 10:47

oh ja, sorry Steffan, jullie vergeten

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 10:57

Renders, De Rakt of Scholten van Flevozichts zijn ook mensen die al heel wat jaren meedraaien. Of Heusinkveld van Tenkshoeve en Wormgoor van Stal Selehem fokt ook al ruim 30 jaar

PeeWij

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 16:31

Stal Heesakker fam Pijnenburg uit Haaren Noord Brabant ook al ruim 40 jaar! Hebben zelfs 5 generaties op stal staan!

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-09 21:37

Een aantal van deze namen had ik al doorgekregen, maar voorlopig kan ik hier wel wat mee, bedankt!

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 08:42

Overigens, ik weet niet hoe lang de stalnaam Langvennen bestaat, maar de familie Meus had al heel lang geleden hengsten zoals Roman Asa en Rondeels Carefull. Stal Boskant bestaat ook al jaren en op zichzelf nog steeds in kleinere schaal. In Noord-Limburg is de Welsh zo'n beetje begonnen met de Rouwkuilen, maar die fokken al jaren geen A's of D's meer.

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 20:08

joostvangestel schreef:
Harrie Peeters uit Deurne natuurlijk.

Ik denk dat die echt nog de enige is. Heel oude stallen zijn ook Thamen's, een van de eerste halfbloed hengsten was een Hertog van Thamen. Verder is Hoekhorst al aan de derde generatie mensen bezig, die zijn ook uit het eerste decennium. Ysselvliedt is ook meer dan 40 jaar bezig. Ook Renkant en Sumrin uit Lierop. Rondeel is een stalnaam die ook al sinds bijna het begin aktief is. En dan ben ik er waarschijnlijk nog een heel stel vergeten.

De Lange Voren kan ook nog wel in het rijtje bij denk ik zo ;)

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 15:50

Loola: Jef hoort er zekers bij in het lijstje van fokkers die langer dan 40 jaar bezig zijn..

Overigens, qua oprichting moet je denken aan Fons van Ooij, Harrie Peters en Wiersema als je kijkt "vanaf het begin". En dan is Harrie echt de enige die nog leeft. Ik heb hier nog wel een lijstje van alle landskampioenen, dan kan je ook eens wat zien. Wie weet hier nog wie de eerste landskampioene sektie A was?