voer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

marique

voer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-09 22:45

hoi allemaal,

hoeveel voer krijgt jou haf per dag?

die van mij krijgt nu 1 kilo(hele gewone) per dag (at vind ik persoonlijk te weinig, maar dit regel ik zelf niet..
verder mag ik er niks over zeggen)
e dan krijgt ze 's avonds wat hooi..in de winter ook hooi, maar in de zomer niet.
verder staat ze nu ongeveer 12 uur per dag te grazen op de wei, maar het gras is vrij kort en als ik haar rijd
eet ze minder gras..

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 07:14

1 kg brokken vind ik persoonlijk wel veel voor een Haflinger. Zeker als jouw haflinger veel buiten loopt op het gras, zou ik zelf helemaal geen brokken geven. Alleen een vitaminekoek is voldoende.

Ter vergelijking: Mijn haflinger loopt dagelijks Z dressuur mennen en krijgt 2 x 1/4 brokken per dag en 1 hand meusli. Ik voer wel veel hooi, 4 x per dag. Ze staat maar 2 uur per dag op het gras, de rest loopt ze in de zandpaddock. (dit in verband met het feit dat mijn andere paard gevoelig is voor hoefbevangenheid).

Anoniem

Re: voer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 08:58

Ik vind 1 kg ook veel ;)

Mijne traint 5/6 x per week dressuur en krijgt 1/4 brok per dag. En staat overdag op het land en snachts op stal met hooi

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 10:35

Mijn haf train ik op Z niveau en zij krijgt 's morgens een halve kilo 'powerbrokken' met een handje haver en na het rijden anderhalve schep muesli :) .
Maar als ze straks meer op de wei staat ga ik haar wel minder geven en zet ik de training ook even op een lager pitje :)

Leo

Re: voer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 11:17

Dit topic lijkt wel erg veel op je andere, net geopende topic. Graag geen dubbele onderwerpen plaatsen, en in de lijst kijken of er niet al een dergelijk topic loopt.

Hier een slotje.