[H][KWPN] Biotop X Purioso merrie

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tuhan

[H][KWPN] Biotop X Purioso merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-09 15:08

Ik ben een leek op het gebied van fokken en hoop dat jullie mij kunnen helpen. Mijn merrie is een brave merrie die een fijn karakter heeft en erg werkwillig is. Ze is zelf wat lang gelijnt en heeft een niet zo sterke achterhand.

Verbeterpunten
- betere achterhand
- iets kortere maar sterke rug en lendenen partij
- meer bloederigheid

Ik wil eigenlijk geen vos fokken, maar ik weet dat de kans aanwezig is.
Haar complete stamboom kun je zien op: http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=158289

Zelf heb ik gedacht aan Uphill omdat hij veel punten zou kunnen verbeteren. Ook heb ik gedacht aan Zizi Top ivm zijn sterke achterhand, maar Zizi top heeft ook cocktail in zijn lijn en die komt uit dezelfde merrie als mijn merrie haar moeder. Kan dat dan wel?

Ik heb geen duidelijke foto waar ze vierkant op staat.

Afbeelding

Afbeelding

Ik hoop dat jullie tips hebben en deze goed kunnen onderbouwen.

Rivaldo

Re: [H][KWPN] Biotop X Purioso merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 16:54

Ik zou mooi intelen met Zizi Top!

LilliputterJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 17:21

Eerste ingeving Zizi-top! Zou ik zeker voor gaan, al is het alleen de achterhand bij wijze van. Die is zo ontzettend sterk van achteren en geeft veulens met enorm front. Die hele kleine inteelt ergens kan niet zo snel kwaad. Ik zou absoluut voor Zizi-top gaan!

Niet om weer het zoveelste rel-topic te openen, maar waarom wil je met deze merrie fokken? Is het veulen voor jezelf of voor de verkoop?

Tuhan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-09 19:46

Mijn merrie heeft schijnt als jong veulen een gebroken heup botje te hebben gehad. Zelf schijnt ze het hogere werk dan Z1 niet aan te kunnen(heb ik vernomen van vorige eigenaar). Op het moment doen we het lekker met westrijden, maar zodra ik merk dat ze er last van heeft zou ik een veulen willen fokken. Misschien als de financien het toelaten om er zelf bij te houden zodat ik die weer lekker kan rijden of om te verkopen. Ik ben er nog niet helemaal over uit. Maar als ik het doe wil ik het wel goed doen.

123_mini

Re: [H][KWPN] Biotop X Purioso merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 14:03

Waarom ga je niet voor Special d. Hengst die veel kracht, souplesse en zelfhouding mee geeft. Special geeft ook veel zwarte nakomelingen.
Special zelf wordt op het moment door diederik in de lichte tour gestart.

Cryssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 08:37

Waarom niet teryug naar het Trakehner?
Misschien de hengst Kasparow?

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 11:10

123_mini schreef:
Waarom ga je niet voor Special d. Hengst die veel kracht, souplesse en zelfhouding mee geeft. Special geeft ook veel zwarte nakomelingen.
Special zelf wordt op het moment door diederik in de lichte tour gestart.

Special D vind ik persoonlijk niet een hengst die over veel souplesse beschikt. Dan zou ik liever zijn vader, Metall gebruiken. Moet je wel om het karakter denken :)