suffie schreef:De hengst is 100% homozygoot voor tobiano, ik heb de uitslag zelf ook van James. Wiske heeft 4 hoge witte benen en een brede bles, met daarnaast nog enkele witte vlekjes onder haar buik. Jupiter heeft naast zijn aftekeningen helemaal geen witte haren verder.
Onderzoeken op tobiano heeft weinig zin voor mij, want daar veranderd de kleur niet meer mee. Er komt niet zomaar een bonte onder zijn vos-haren tevoorschijn, maar ik was gewoon benieuwd naar zijn kleur straks. Ik fok normaal Haflingers en dit is mijn eerste "andere" kleur, maar zoals er meer zijn die het aangeven lijkt het mij ook een zeer donkere koffievos te worden.
Je hebt betaald voor een tobiano, ik vind dat de eigenaar van de hengst de plicht heeft om te onderzoeken wat er aan de hand is. Ik denk dat ze het verkeerde rietje erin gestopt hebben. Zeker gezien het type veulen wat je hebt gekregen.
Een tobiano met minimal white heeft altijd nog 4 witte benen en bij hele hoge uitzondering 3 en zelfs dat heeft deze niet terwijl witte benen juist een kenmerk van tobiano is.