Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
[***] schreef:Ik heb al meerdere veulens gefokt. Onthoudt dat ieder paard een individu op zich is en dat een nakomeling van je hengst dus in niks kan lijken op hem. Het kan zo zijn dat je er helemaal geen klik mee hebt, ook al is het een veulen van
Als je een veulen fokt is dat geen kloon van je hengst.
Als je het zo bekijkt is het handiger om tzt op zoek te gaan naar een jong paard waar je die klik wel mee hebt, om teleurstellingen en een overbodig fokprodukt te voorkomen. Niet om een discussie over papierloos fokken of zoiets op te starten, maar ik denk gewoon dat de reden waarom je een veulen wilt niet strookt met de werkelijkheid.
Roxymo schreef:[***] schreef:Ik heb al meerdere veulens gefokt. Onthoudt dat ieder paard een individu op zich is en dat een nakomeling van je hengst dus in niks kan lijken op hem. Het kan zo zijn dat je er helemaal geen klik mee hebt, ook al is het een veulen van
Als je een veulen fokt is dat geen kloon van je hengst.
Als je het zo bekijkt is het handiger om tzt op zoek te gaan naar een jong paard waar je die klik wel mee hebt, om teleurstellingen en een overbodig fokprodukt te voorkomen. Niet om een discussie over papierloos fokken of zoiets op te starten, maar ik denk gewoon dat de reden waarom je een veulen wilt niet strookt met de werkelijkheid.
dat weet iedereen wel maar ik snap haar gedachten heel erg goed het is toch dan het enige bloed van haar hengst vind haar gedacht heel erg normaal en mooi ik had het namelijk ook graag gewild een kindje van mijn merrie helaas is zei bijna 15 en nooit gedekt dus helaas gaat dat niet door

Eenmaal het veulen geboren ben je toch niet echt baas over je eigen merrie omdat dat veulen erbij loopt en de eigenaars bijna elke dag kwamen kijken dus ben je nooit echt vrij in je eigen huis.
supersambo schreef:Ik zie dat je meerdere paarden hebt. Waarom schaf je zelf geen mooie merrie aan ? Dan kun je ook echt iets uitzoeken wat bij jou hengst past.
Maar probeer het anders eens bij fokkers van lusitanos, andalusiers of andere barokke rassen. Wellicht dat die geinterresseerd zijn in een veulen van jouw hengst.