Kun je je titel nog aanpassen? De vader komt namelijk altijd eerst, dus je hebt een Sunny boy x Zeoliet.
LDRD
Geplaatst: 02-05-09 15:46
Ik heb 2 Sunny Boys (degene van Sandro Hit neem ik aan dat je bedoelt) gehad. Erg sensibele paarden en zeker geen paarden voor amateurs . Voor iemand die ermee om kan gaan wel hele fijne werkwillige paarden.
Nou als Sunny Boy al sensibele paarden geeft kun je je lol nog op met een Zeoliet erachter. Heb ook een Zeoliet en die is ook behoorlijk 'wakker' en snel gespannen. Wel eerlijk en in de omgang braaf maar onder het zadel niet voor iedereen geschikt.
jah ze is niet van mij. ik moet haar gewoon laten wennen aan het poetsen, het meeleiden van stalling naar wei over het terrein enz. het longeren. stemhulpen. straks als ze tegen de 3 jaar is beginnen we pas eens met de rest.
Je moet een 2 jarige niet longeren, zeer slecht voor de gewrichten die in de groei zijn en eenzijdig belast worden Je moet een 2 jarige gewoon in de wei laten staan,
magic_lover
Geplaatst: 03-05-09 22:36
Mijn instructrice heeft een Sunnyboy X Ulft x Farn (uit de volle zus van Ferro)
Het is sprekend Ferro, kwa kleur aftekeningen etc.. een groot kasteel van ongeveer 1.75m met een superklein hartje... erg safe paard, zal nooit opzettelijk je eraf bokken oid..
dus 2 jaar is een heel jaar omvattend begrip, en ik zelf persoonlijk vind het ook geen ramp om 1 maand voor 3 jarig zijn al te beginnen als het paard gewoon goed mooi al uitgebouwd is.
en heb nu meer vertrouwensband met het paard, ze blijft een nerveuze prie, maar ze vetrouwt wel op me en word ondanks dat ze het ef eng vind toch snel wer rustig.
en met veel geduld en oefenen kan ik haar nu ook aanraken ter hoogte van boven haar ogen tot de nek, neus zelf kon meteen al
Iemand van bij ons op de vereniging heeft een 4 jarige hengst te koop van Sunny Boy x Zeoliet, even op marktplaats.nl kijken.
Onbeleerd dus wie zich eraan wil wagen...
IrisW
Geplaatst: 23-06-09 18:17
Mijn instructrice heeft een paard (4 jaar) van Sunnyboy. Ik heb er al meerdere keren opgereden (vm Jazz) Hij is erg kijkerig, maar dat heeft hij van de Jazz. Geen sloom beest, redelijk sensibel. Je moet aardig opletten bij hem.