Prijs voor een 2 jarige haflinger?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

o0eefje0o

Prijs voor een 2 jarige haflinger?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-09 20:42

omdat ik rond aan het kijken ben voor een leuke haflinger met papieren vroeg ik mij het volgende af!
wat is een rieele prijs om te vragen voor een 2 jarige haflinger Merrie met papieren?

ben benieuwt wat jullie mening hier over is! op internet lopen de prijzen heeeel erg uit 1 van 600,- euries tot 1950,-

natuurlijk is het ook maar net wat de gek er voor geeft! maar ongeveer wat vinden en denken jullie!

Anoniem

Re: Prijs voor een 2 jarige haflinger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 20:43

Puur afhankelijk van de bloedlijnen, gangen en extrieur...

Suuzert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 20:46

Ik vraag me dit eigenlijk ook wel af. Heb nu verschillende twee jarigen te koop aangeboden gekregen en die varieren inderdaad heel erg met prijzen.

Zo kreeg ik een haflinger aangeboden met goede papieren voor 600 euro. Tevens kreeg ik er een aangeboden zonder papieren, kon niet worden geruind bij hun en die was 1000.

Ik denk dat het een beetje is wat de gek ervoor wilt geven. Ze kunnen het blijkbaar maken, en ik vind het eigenlijk nog wel schappelijk. Toch zou ik niet over de 1000 willen gaan kijken. Maar dat komt omdat de afstamming in mijn geval niets uitmaakt. Ik ben namelijk opzoek naar een rijpony, ga niet fokken en laat ze ook niet hengst.

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-09 20:52

het is na hoe ik het nu zie en mee maak idd wat de gek er voor geeft en mijn mening is ook zeker niet meer als 1000 voor een 2 jarige een vriend van mij die in paardjes handelt zij tussen de 600 en zeker niet meer als 800... maar ja vind het moeilijk :D

Suuzert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 21:01

Het is inderdaad moeilijk en ik moet zeggen dat ik ook afhaak mocht de prijs gewoon in mijn ogen al teveel zijn. Ik begijp wel dat als je particulier koopt dat het paard vaak wat meer waarde heeft voor verkoper, en dat deze dan in zijn ogen een duurdere pony heeft staan. Of wij dat dan ook zo zien dat is een tweede, en dan kom je op het onderhandelen.. Laat ik dat nu juist zo moeilijk vinden. Ik begin meestal (ik ben nu zo'n drie, vier dagen opzoek naar twee leuke haflingers) met een bod van 600 euro voor een leuke twee jarige pony. Ik heb er al een paar gehad waarvan dat bod werd geaccepteerd, maar ik moet uiteraard nog kijken. Maar er waren er ook bij die het daar niet mee eens waren en dan komen er startprijzen van 1000 tot veel meer voorbij. Dan heb ik zelf zoiets van laat maar.. Dat is het me niet waard.

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-09 21:16

Suuzert schreef:
Het is inderdaad moeilijk en ik moet zeggen dat ik ook afhaak mocht de prijs gewoon in mijn ogen al teveel zijn. Ik begijp wel dat als je particulier koopt dat het paard vaak wat meer waarde heeft voor verkoper, en dat deze dan in zijn ogen een duurdere pony heeft staan. Of wij dat dan ook zo zien dat is een tweede, en dan kom je op het onderhandelen.. Laat ik dat nu juist zo moeilijk vinden. Ik begin meestal (ik ben nu zo'n drie, vier dagen opzoek naar twee leuke haflingers) met een bod van 600 euro voor een leuke twee jarige pony. Ik heb er al een paar gehad waarvan dat bod werd geaccepteerd, maar ik moet uiteraard nog kijken. Maar er waren er ook bij die het daar niet mee eens waren en dan komen er startprijzen van 1000 tot veel meer voorbij. Dan heb ik zelf zoiets van laat maar.. Dat is het me niet waard.

en na wat voor iets ben je dan aan het kijken als ze je bod van 600 accepteren?
ik ga morgen na 2 meries kijken! 2 jaar met papieren meer weet ik nog niet! en wilde idd ook een start bod uitbrengen van 600 en zien wat de beste eigenaar daarop te zeggen heeft

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 09:20

Ik vind 600 voor een twenter wel erg goedkoop.. Ik heb mijn merrie toen ze 2 maand was gekocht voor 650 en inmiddels is ze bijna 2. Maargoed zij heeft een goed papier, ik ken haar moeder en oma en uit deze lijn wilde ik graag een veulen.

Het is maar net wat voor type je zoekt..

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 09:28

Hey Eva, heb je Lizzy niet meer?
Of wil je er nog een haffie bij?

Ik zou overigens niet weten wat een 2-jarige waard is.
Ligt denk ik vooral aan afstamming, bouw, beweging etc.
En vooral ook wat de gek ervoor geeft of ervoor vraagt!

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-09 09:34

lizz is en blijft van de eigenaar helaas doet hij haar niet weg! mag der alleen lenen tussen de veulens door! wil echt iets voor mezelf

Suuzert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 12:22

Ik heb via bokt een aanbod gehad. Meisje vond mijn verhaal heel goed klinken en wilde daarom dat ik eens langs kwam. Ben nog niet wezen kijken maar in dit geval gaat het puur om het vinden van een goed blijvend huisje en dat heb ik zeker te bieden. Vandaar de wat lage prijs.

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 12:31

o0eefje0o schreef:
lizz is en blijft van de eigenaar helaas doet hij haar niet weg! mag der alleen lenen tussen de veulens door! wil echt iets voor mezelf

Aha snapput! ;)

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 22:04

het is vraag en aanbod; hengstjes raak je niet kwijt dus die kosten helemaal niks; merries zijn iets duurder

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 18:53

denk dat je tusen de 600 en de 1000 euro moet denken voor een 2jarige