Op dat moment kwam de eigenaar ook al binnen, en die zij dat het paard al lag sinds hij er vanochtend was wezen kijken. Ik denk dat het een uur of 8 was of eerder. Op dit moment was het al iets van 9 uur. Ik zou een van de andere verzorgpaarden longeren. Toen waren we om 10 uur weer naar huis gegaan voor koffie, eigenaar zei dat het veulen toch niet kwam als we er bij waren. Ik had al een vreemd gevoel dat het niet klopte omdat ik het erg lang vond duren. Ik dacht aan de ene kant het is niet mijn paard, de eigenaar zou het wel weten, en het is voor de merrie de eerste keer. Dus ik toch maar even naar huis met de mededeling dat ik straks ook nog een keer kwam kijken. Ik voelde me er eigenlijk echt niet prettig onder. Dus ik rond een uur of 11 weer naar stal toe fietsen met zusje.
Toen we daar kwamen waren er al twee veeartsen. Dus ik dacht foute boel. Een veearts ging weer weg, de andere zat in het paard met zijn toen ik binnen kwam. Allemaal water eruit weet niet of het vruchtwater was of spoeling die de veearts mischien erin had gedaan. Stond namelijk wel een emmer. Maar de veearts kon geen hoofdje vinden. Uiteindelijk wel beentjes die had hij vastgepakt en getrokken, allemaal rare vieze geluiden. Maar het veulen kwam er nog niet goed uit. Toen moest ik de merrie vasthouden en de eigenaar helpen met trekken, veearts had speciale ontsmette touwtjes er aan geknoopt en toen hadden ze het veulen eruit getrokken en dat ging heel moeilijk. Arme merrie
Veulen plopte op de grond. En de veearts zij meteen al die leeft niet meer. Toch hadden ze nog wat geprobeerd beetje maar zinloos was al dood. Waarschijnlijk al eerder die ochtend overleden. Veulen lag verkeerd om.
Het was wel zo mooi merrie veulentje, mooi hoog op de benen. Maar helaas het had niet gemogen.
Voor die man vind ik het ook zo sneu. Want bij een andere merrie die hij heeft had ik ook altijd pech. Twee keer een veulen met waterhoofd, een keer een met dwerggroei die ook paar dagen daarna overleed. Een met onbekende reden dood geboren. En nu gewoon weer. Dan ken ik mensen die er nooit na omkijken en het gaat verdorrie altijd goed en deze man heeft best veel voor zijn paarden over en het gaat mis. Ben eigenlijk gewoon boos daarom, het is niet eerlijk.

.