de verschillende bloedlijnen bij de arabier

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Aurora3

de verschillende bloedlijnen bij de arabier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-09 09:57

Heey arabieren liefhebbers,

Ik ben op zoek naar informatie over de verschillen tussen Egyptische, Poolse, Russische en volbloed arabieren. Kun je het verschil zien aan de paarden?? Wat zijn typische verschillen tussen de verschillende paarden.

Verder heb ik ooit eens gehoord dat er binnen de volbloed arabier ook echt verschillende bloedlijnen zijn die uitgegroeid zijn tot verschillende typen paarden (showtype, sporttype enz).

Wie kan me hier meer over vertellen?? Ik ben op zoek naar deze informatie om het onderwerp Arabier op de Bokt Wiki aan te vullen. Op dit moment vind ik het artikel namelijk nogal matig en dat verdient zo'n mooi ras als de Arabier toch niet ;) . Voor de geïnteresseerden, dit is de link naar het artikel: http://www.bokt.nl/wiki/Arabier

Alvast bedankt voor het lezen iedereen :D

YMJArabians

Re: de verschillende bloedlijnen bij de arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 14:04

Ik denk dat op het Arabisch Volbloed Forum wel ontzettend veel informatie staat :j.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 18:07

Ik kan je van harte het boek 'The Arabian Horse', history, mystery and magic van Thames & Hudson (ISBN 0-500-28562-4) aanbevelen.
Heel mooi boek met nog mooiere foto's waar vooral in het eerste gedeelte veel informatie staat over de verschillende bloedlijnen en hoe deze over de wereld verspreid zijn geraakt.
Verder moet ik nog even opmerken dat Egyptische, Poolse, Russische, Crabbet, Golden Cross, etc ALLEMAAL volbloeden zijn. ;)
Volgens mij zijn hier ook al eerdere topics over geweest, is dus ff zoeken...

Veel succes! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 11:54

Dat boek van Baps de introductie is ook goed ;)
Daar wordt precies alles uitgelegd wat de verschillen zijn waar ze allemaal van afstammen en welke types je hebt ect in iederen geval een heel leerzaam boek met plaatjes.
Anders moet je een keer naar de hk gaan in ermelo daat staat een meneer Boogaard dacht ik en die heeft alleen maar arabische volbloed boeken. Vorigen week heb ik nog een partij amerikaanse bladeren bij hem gehaald.

Al_Zawraa

Re: de verschillende bloedlijnen bij de arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 13:45

De heer Boogaard staat sowieso op alle AV keuringen in Nederland.