Merrieveulen Samarant*Rubinstein I geboren 25 april!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

indriss

Merrieveulen Samarant*Rubinstein I geboren 25 april!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-09 17:07

Om 22.00 uur op zaterdag 25 april is dan ons tweede veulentje geboren.. Eindelijk een merrieveulen!
Moeder en dochter maken het goed..
Haar naam is Sansarant (roepnaam Sansa)..

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Het lijkt standaard bij deze merrie dat haar veulens met kromme beentjes geboren worden.. Deze zullen ook nog wel bijtrekken (hoop ik dan ;) )

Rhea

Re: Merrieveulen Samarant*Rubinstein I geboren 25 april!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 17:43

dit diertje zit goed in elkaar, ben er maar zuinig op!

Mnonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 22:15

Gefeliciteerd! mooi veulen hoor

indriss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-09 07:55

Bedankt!
het eerste veulen van de merrie was ook geen schitterend veulen toen hij was geboren werd.Maar na een maand werd het een plaatje.Ben benieuwd wat zij gaat doen.
Maar ben al hartstikke gelukkig dat ze gezond is en een merrie is!!!

Heeft iemand trouwens een voorstel voor de hengstenkeuze van komend jaar? We hadden op Sir Donnerhall gerekend,maar die heeft alleen maar diepvries sperma op het moment.Hiervan krijgen we haar niet drachtig.
ik ben niet naar de hengstenshow geweest,dus weet het echt niet. We moeten een hengst hebben die deze merrie veredeld,wat langere benen meegeeft,wat meet front en de draf verbeterd.Met name het ritme.De galop en stap zijn zeer goed en die willen we ook behouden.
Enige ideeen???

Mnonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 09:39

ik kan geen voorstel doen (ben nog een leek op fokgebied :o ) Maar mijn merrie heeft ook front nodig en de draf moest ook wat verbeterd worden
toen is mij Sir Oldenburg aanbevolen.

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 16:35

De beste tot nu toe uit onze Rubinstein was een Daddy Cool, maar die is ook alleen maar DV meer van te krijgen.
Mss Stedinger (Sandro Hit x Landadel x Futuro)? Geeft maat en bergopwaarts gebouwde nakomelingen, gaat mss wel niet veredelen, de Stedingers die ik al gezien hebben hadden een zeer goeie draf, wel oppassen voor de stap want die geeft hij heel slecht door.

Wij overwegen dit jaar Stedinger, Statesman (Stedinger x Donnerschwee), Krack C of Danone I (De Niro x Weltmyer x Bolero)... nog een kleine maand tijd om onze beslissing te maken...

En idd, uw kleintje heeft kromme pootje en staat er nog maar lomp op maar dat gaat zéker bijtrekken en dan ga je echt een tof veulen hebben!

shamyrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 16:36

Over de benen hoef je je geen zorgen te maken. Trekt echt wel bij. Heb het wel eens veel erger gezien. Wees maar zuinig op je toppertje. Mooi papier hoor. En voor de volgende, ja ik zou het eigenlijk niet goed weten. ........

indriss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-09 21:41

Vandaag weer wat fotos gemaakt,Ze lijkt al wat rechter te staan

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding