Hoeveel denken jullie dat mijn paardje (+- 2jr) nog groeit?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kim90

Hoeveel denken jullie dat mijn paardje (+- 2jr) nog groeit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-09 14:29

Ik heb een : appaloosa (haar moeder)x iets onbekends (haar vader), waarschijnlijk welsh o.i.d.
Nou staat er op haar paspoort alleen dat ze in 2007 geboren is, en ze oogt nog jong.
Hoeveel denken jullie dat ze nog gaat groeien? haar vorige eigenaren zeiden dat ze een D-pony moet gaan worden, maar ik ben benieuwd of ze dat wel gaat halen. heb haar pas nog gemeten, en ze was ongeveer 1.30 (heb gemeten met een meetlint, dus vandaar het woord; ongeveer :p

Ik ben benieuwd naar jullie reacties!

Voor wat foto's zie mijn profiel :)

ielsjj_

Re: Hoeveel denken jullie dat mijn paardje (+- 2jr) nog groeit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 14:31

Geen idee, dat scheelt bij elk paard. De 1 groeit erg snel en ook lang terwijl de ander nog maar een paar centimeter de lucht in gaat.
Die van mij was op 3 jarige leeftijd 141cm gemeten, inmiddels bijna 6 jaar en is ze 146cm.

Mustang1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 14:33

Hey, ik heb geen idee, het is nog al moeilijk zo.Kan je geen foto's plaatsen? Mijn pony is trouwens ook ongeveer 1.30 m, maar dat is een beetje Offtopic. Misschien hebben de vorige eigenaren wel gelogen over jou pony!
Maar ze is nog wel jong.
Ik wacht op foto's...
Gr.Mandy.

ielsjj_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 14:34

D-pony's zijn er al vanaf 137cm. Waarschijnlijk als zij normaal groeit haalt ze dit wel.

Kim90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-09 14:37

Mustang1995 schreef:
Hey, ik heb geen idee, het is nog al moeilijk zo.Kan je geen foto's plaatsen? Mijn pony is trouwens ook ongeveer 1.30 m, maar dat is een beetje Offtopic. Misschien hebben de vorige eigenaren wel gelogen over jou pony!
Maar ze is nog wel jong.
Ik wacht op foto's...
Gr.Mandy.

In mijn profiel staat het vol met foto's :), dat scheelt weer linkjes plaatsen.

Kim90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-09 14:39

ielsjj_ schreef:
D-pony's zijn er al vanaf 137cm. Waarschijnlijk als zij normaal groeit haalt ze dit wel.

Ik hoop het :) ik ben zelf niet zo groot, maar als ze nog een paar centimeter groeit staat het wat mooier met rijden over een jaartje.

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 20:16

Ik heb even in je profiel gekeken. Ze zag er schraal uit toen je haar net had. Ik kan me voorstellen dat ze goed de lucht in gaat als ze goed gevoed wordt. Ik ben geen expert, maar ik gok erop dat ze wel een D maat wordt.

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 20:19

Ze zal nog wel een spurtje krijgen, paard is ook pas helemaal uitgegroeid als ze 8jaar zijn. Ze zal geen tien cm meer groeien maar een beetje nog wel

Ronne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 20:24

Ik heb ook een 2-jarige kruising appie (toevallig! ;) ) en ook zij was te mager toen ik haar kocht. Ik kreeg van de DA wel echt het advies ervoor te zorgen dat ik haar zsm weer op gewicht had, omdat ze anders niet genoeg energie heeft om te groeien en dan kan ze een stuk kleiner blijven! Dat is dus wel een advies dat ik je mee wil geven!

Daarnaast heeft de DA over mijn paardje gezegd dat ze zeker nog wel een paar cm zal groeien, ong 5-7cm, zoiets.. maar dat is ook voor elk paard anders!

Veel plezier met haar! :)

zij

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 20:27

er staat mij iets bij van een regel dat je kon kijken naar de hoogte van de kont? ik weet niet meer precies hoe het zat. ik dacht dat het te maken had met de lengte tussen sprong en kont en dat kon je dan optellen bij de hoogte van grond tot de knie (aan de vorkant) ofzo?

of gewoon kijken hoe hoog de kont is. als de schoft nu nog lager is wordt die waarschijnlijk sowieso wel de hoogte van wat de kont nu is ;)

Ronne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 20:31

Nee, want jonge paarden groeien zeg maar om en om, eerst de kont, dan de schoft, dan de kont, dan de schoft... enz.

Je kunt wel kijken door een touwtje te spannen van de koot naar de elleboog en dan het touwtje vasthouden bij de elleboog en het naar boven draaien, waar het uitkomt, zal de schoft komen! Ongeveer dan he! ;)

Kim90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-09 15:25

Ronne schreef:
Nee, want jonge paarden groeien zeg maar om en om, eerst de kont, dan de schoft, dan de kont, dan de schoft... enz.

Je kunt wel kijken door een touwtje te spannen van de koot naar de elleboog en dan het touwtje vasthouden bij de elleboog en het naar boven draaien, waar het uitkomt, zal de schoft komen! Ongeveer dan he! ;)

Dat trucje heb ik inderdaad al geprobeerd, ze zou dan nog ongeveer 12 cm gaan groeien, Ik ben benieuwd of dat uit gaat komen.
Aan het spek-kweken wordt hard gewerkt, ze vindt het zelf trouwens helemaaal niet erg om iets bijgevoerd te worden := Het is me der een vreetzak!
Wel let ik op dat ze niet veels teveel krijgt hoor, dat is ook niet goed :)

Ronne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 19:06

Nee, maar ik voer de mijne nu ook 2 scheppen strucomix per dag en dan nog een schep mais en flink hooi en gras. Daar doet ze het erg lekker op, ik denk dat ik het binnenkort al af ga bouwen, voordat ze moddervet wordt! :P

Ja, het zou best kunnen dat ze nog 12 cm groeit hoor... maar lijkt me wel erg veel! wie weet! ;)