[EH][KWPN] hengst voor Ooseven x Argus merrie

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lisette03

[EH][KWPN] hengst voor Ooseven x Argus merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-09 01:57

Hallo,

Ik ben op zoek naar een hengst voor een 5-jarige merrie van Ooseven x Argus x Damiro. Zsa Zsa is een nu 5 jarige merrie en heeft nog niet eerder een veulen gehad (en ik ben ook geen ervaren fokker), ik wil haar ook pas volgend jaar laten dekken, maar wil me wel graag goed laten informeren van te voren. Het veulen zal in principe voor mezelf zijn, als opvolger van de moeder. Welke hengst zouden jullie gebruiken voor de volgende merrie?

Zsa Zsa is een zeer sensibele, spooky merrie, maar wel heel erg werklustig. Op stal is ze lief, geen knuffel, maar ook zeker geen zure, hapgrage merrie.
Ze is wel een echte zenuwpees en vrij heet, maar echt niet eng of gevaarlijk, kan er ook rustig mee buitenrijden. Ze is nooit op een keuring geweest vanwege een ongelijk voorvoetje (een zgn. weidevoetje, dus zeker geen erfelijke afwijking!) maar iedereen die haar ziet, echte paardenmensen om maar even te zeggen, vinden het allemaal echt een fantastische merrie.

Zsa Zsa is zeer bergopwaarts gebouwd, heeft een heel sterk achterbeen en een heel mooi hoofdje. Ik zou graag wat meer knieactie willen zien. Ze is erg fijn gebouwd, echt een heel bloederig beestje, dus een wat grovere en maat toevoegende hengst kan denk ik geen kwaad. Misschien ook wat meer lengte in de rug en een iets minder steile schouder??? Zsaas heeft een hele fijne elastische draf een super goede bergopwaartse galop (van papa gekregen), maar een iets mindere stap, al komt dat ook wel omdat ze liever dribbelt, in vrijheid stapt ze wel voldoende.

De hengsten die mij geadviseerd zijn zijn Johnson en Jazz, wat adviseren jullie, duits bloed vind ik ook geen probleem, dus kom maar op!

Ik heb helaas geen standfoto, maar die probeer ik morgen nog wel te maken (hopen dat vriendlief mee wil om vast te houden)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Frenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 19:05

Ten eerste leuke chique merrie! Kun je misschien een link plaatsen van haar afstamming van paardenfokken.nl? Zitten er in de merrielijn nog predikaten? Ook zou ik graag nog een standfoto van je merrie zien.

Jazz moet je heel gauw vergeten. Absouluut geen goed idee om een gevoelige sensibele merrie te combineren met deze hengst. Qua karakter zou je dan eerder moeten denken aan Oscar of United. Voor Oscar geld wel dat hij niet altijd maat doorgeeft.

Rhea

Re: [EH][KWPN] hengst voor Ooseven x Argus merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 21:56

Zover ik zo kan beoordelen zou ik zoeken naar een hengst die een goede bovenlijn en meer lengte in het voorbeen geeft.

Special D

of misschien Tango?

Lisette03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-09 22:08

Jazz zag ik zelf ook al niet echt zitten eigenlijk, kan wel een heel mooi veulen geven, maar het is wel de bedoeling dat het veulen kan blijven!

Oscar vond ik zelf ook al interessant, die wil ik zeker gaan bekijken!

Special D en Tango ga ik eens even bekijken op kwpnstallion.

Dit is op dit moment even de enige standfoto van de merrie, hier was ze 3 1/2 of 4 geloof ik... Zal morgen proberen nieuwe te maken.

Afbeelding

Dit is de link van paardenfokken:
http://www.paardenfokken.nl/search.php?name=zafila

DianaDD

Re: [EH][KWPN] hengst voor Ooseven x Argus merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 15:17

Ik heb ook een 5 jarige Kwpn ruin met de vader Special D een heel mooi paard maar weet niet hoe ik hier een foto kan plaatsen.

Frenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 15:43

Hopelijk heb je nog een nieuwe standfoto, want door dat zadel zien we nog niet zo veel. Predikaten komen in de merrielijn niet veel voor zie ik, dat is wel jammer.

Tango is een mooie hengst, maar aandachtspunt bij hem zijn wel de hoeven. Aangezien deze merrie al ongelijke voeten heeft, zou ik bij hem wegblijven. Special D daar weet ik verder niet genoeg van, dus daar kan ik geen mening over geven.