vraagje over een ongelijk uier.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

knooopje

vraagje over een ongelijk uier.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-09 18:28

hoi hoi.
ik heb een merrie staan die over 2 weken is uitgerekent,ze heeft al aardig uier.
maar haar rechterkant is meer gevult dan haar linker,de melklijder zijn gewoon normaal(wel dik natuurlijk)
en het linker deel van de uier loopt ook al vol maar dus ietsje minder dan rechts.
de tepels zijn gelijke grote.
nou was mij het niet zo opgevallen,maar iemand zei tegen mij dat ik dat ik de gaten moest houden,want dan kon het uier gaan ontsteken?nou heb ik hier nog nooit eerder mee te maken gehad,en heb dus geen idee of het kwaad kan,of dat er wel meer merrie's zijn die dat hebben,dus dat het niet iets is om zorgen over te maken.
wie heeft hier ervaring mee?
want nu maak ik me wel een beetje zorgen,het is dus niet een overdreven verschil.

Casarell

Re: vraagje over een ongelijk uier.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 19:04

Die van ons zijn toch ook niet 100% gelijk???

In de gaten houden is altijd goed, maar als een uier echt gaat ontsteken merk je het echt wel.. dan mag je er echt niet aanzitten, staat ie strak gespannen en is ie warm en pijnlijk..

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-09 19:18

ik dacht dat dus ook al,ik keek net bij kraamstal in the picture en zag daar ook ongelijke uiers!
maar ik moest het echt zeker weten haha.
bedankt voor je reactie!

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 20:46

Mijn merrie heeft dat elk jaar, haar rechterkant zit vol en de linker is echt veel minder vol..
Hij schiet altijd vol als het veulen er eenmaal is.
Gisteren had ze dus nog twee ongelijke kanten en vandaag, veulen is vannacht geboren, zijn ze weer helemaal gelijk..

Maar houd voor de zekerheid in de gaten of het niet warm en pijnlijk wordt, want het kan ook gaan ontsteken, maar dat hoeft dus niet!!

Caletta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 22:09

Mijn merrie had 3 jaar geleden ook een heel ongelijk uier, maar niks aan de hand hoor.

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-09 22:21

super allemaal bedankt!
ben helemaal gerustgestelt!