haflinger in de omgang.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kelly_16

haflinger in de omgang.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-09 14:49

Ik las net een topic over haflingers en gemeen bokken,
Ik denk dat elke haflinger wel een keer bokt ( elk paard denk ik wel )
Maaree zijn er ook mensen die nog nooit mee hebben gemaakt dat hun haffie bokt of iets anders gemeen doet?

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 14:51

Bokken en wegschieten doet die van mij soms ook.
Maar bijten en trappen heeft hij nog nooit gedaan zolang ik hem al heb.

Ellen__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 14:53

die van mij kan wel eens gemeen zijn, maar dat komt gewoon omdat ze dominant is,als je haar goed op d'r plek zet is het weer over ;)

Suuzert

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 15:00

Ik denk dat het wel voor zich spreekt. In mijn ogen zit er totaal geen verschil tussen het ene ras en het ander. Ze hebben misschien wat duidelijke, opvallende karaktertrekjes, maar zo kan iedereen over zijn/haar lievelingsras wel een topic openen. Een paard is een paard, het een is rustig en lief..het ander stierlijk vervelend..en je hebt er die er tussenin zitten. Zo makkelijk is dat.

lot255

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 17:03

die van mij is superlief, maar probeert idd ook te domineren, maar zolang ik hem daar de kans niet voor geef gaat het super.
vroeger deed die van mij dat heel erg, ong van een leeftijd van ong 2 t/m 6 ofso, daarna was dat hele fanatieke wel over ;)

nu afentoe nog soms bokken , maar dat is omdat hij een hekel aan de zweep heeft.
maar bijten en slaan nog nooit

joliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 21:05

Volgens mij bokt elk paard wel eens. Mijn haflinger is wel heel dominant en je moet haar echt laten merken dat jij de baas bent, anders loopt ze zo over je heen. :+

Mystique04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 21:54

Mijn Haflinger heeft tot nu toe nog nooit gebokt onder het zadel zolang ik haar heb,
heb haar zin's eind augustus.
En ze is heel braaf en lief met rijden al moet ze nog veel leren

Agossielover

Re: haflinger in de omgang.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 18:41

elke paard of pony maakt niks uit wat voor ras kan wel eens bokken of steigeren.
ze kunnen het ook wel eens doen omdat ze vrolijk zijn.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 18:44

De Haf die ik het laatste jaar reed doet eigenlijk nooit iets.
Ze is wel heel snel en drammerig, ze wil altijd sneller dan jij wil... maar het is goed te controleren (en soms kost het je alleen wat zweetdruppels).
Bokken, steigeren of wegschieten deed ze echter nooit.
Ze scheen het vroeger wel eens gedaan te hebben bij iemand die erg ongeduldig en dwingend was, maar daar zou ik ook van gaan bokken.

Een vreugde-bokje doen ze allemaal, maar dat kun je altijd uitzitten en is juist wel schattig...

Mijn Haf vroeger was een hele pittige, het is een wonder dat ik die jaren heb gereden zonder kleerscheuren.