[H][wb]Wil mijn 2 merries laten dekken maar welke hengsten?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

rietpieper

[H][wb]Wil mijn 2 merries laten dekken maar welke hengsten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-09 11:59

Wij zouden graag een zwart veulen willen alleen zitten wij niet zo heel erg in het fokken op 1 keer een shetland veulen na en de tuigers van mijn suikeroom. Een donkerbruine mag ook nog:P Richting dressuur, het liefst groot. Wie kan mijn helpen met de juiste keuze maken van hengsten. Het liefst niet TE prijzig.
We hebben 1 donkerbruine merrie met als afstammeling d-dayXcarruso ze is een beetje een klein formaat 1.63/1.64 en redelijk kort gebouwd. haar galop is niet mega sterk maar kan wel goed verzamelen en als ze gestrest is, is haar stap niet altijd zuiver.Ze heeft een vrij pittig en gestrest karakter en houd er vaak van haar voorbenen in de lucht te doen(A)Ze loopt op het moment m2, z startgerechtigd. Alle knopjes zitten erop maar ons struikelblok is haar stressige gedrag af en toe.
De andere merrie is ook donkerbruin een elcaro X rossini deze is rond de 1.68/69 een vrij lang paard. Al haar gangen zijn erg correct maar vind zelf dat het allemaal net iets meer mag. Haar achtergrond zegt het al ook dit paard is niet echt makkelijk en kan soms heel raar doen. Deze merrie mag Z starten en staat nu eventjes in het land om zo te kijken of ze haar hoofd beetje leeg kan maken en dat we een nieuwe start kunnen maken.
Wij hadden zo een beetje geneusd en deze hengsten spraken ons aan:

*special d
*negro
*broere obelisk
*rohdiamant
*voice
*magic ronaldo
Andere tips zijn natuurlijk altijd welkom

Wie o wie kan helpen:D
Foto;s van ze zou ik zo gauw mogelijk plaatsen! Als ik wist hoe dat moet:P

Anoniem

Re: Wil mijn 2 merries laten dekken maar welke hengsten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 12:01

Als je fokdoel donkerbruin of zwart is dan heb je prachtige hengsten uitgekozen.

lientjeds

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 12:05

Eerst de foto's opladen in vb mijnalbum.nl
en dan tussen [img]*link%20foto*[/img] zetten.

Je wilt dus een zwart veulen?
En welke merrie wil je laten dekken?

Kan je een link plaatsen naar paardenfokken.nl?

hierna zal je al meer reacties krijgen, nu is het echt een nogal onduidelijke post, met weinig "eisen", behalve het zwarte kleurtje.

rietpieper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-09 12:28

Ja ik zou het liefst een zwart veulen willen. Ik wil ze allebij laten dekken zodat ze later gezellig met met zijn tweeen zijn in het begin ipv in de hele kudde. Ik heb ze geloof ik niet geregistreerd staan bij paardenfokken dat wou ik nog steeds doen maar nog steeds niet aan toe gekomen. Ja dat zijn eigenlijk de enige eisen. Moet groot nafokken, liefst zwart, niet te duur, bij de 1 merrie mag het veulen wel wat korter de andere wel iets langer en groter. Dressuur richting. Altijd leuk als het ook een sprongetje kan maken maar dressuur is mijn doel. Bij beide merries liefst een beetje rustige hengst erop omdat ze allebij vrij raar kunnen doen. En die ene is zooooo gestresst soms dus graag 1 hengst die rust terug brengt en die corecte stap en galop heeft. Fotos ben ik aan het proberen maar wil nog niet echt lukken haha

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 12:37

Je hebt wel heel veel eisen aan de hengst zeg.. Zwart en het moet dan ook nog in staan zijn de merrie te verbeteren?

rietpieper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-09 12:41

rietpieper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-09 12:44

Sammie schreef:
Je hebt wel heel veel eisen aan de hengst zeg.. Zwart en het moet dan ook nog in staan zijn de merrie te verbeteren?

Ja klopt. En wat ik er later nog over heb gezegd natuurlijk;)

rietpieper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-09 12:57