Ik zit met wat vragen in mijn hoofd die ik graag beantwoord zou willen hebben door fokkers hier op bokt.
Ik heb een oudere merrie van nu 20jaar oud
het is een draver merrie zonder pappieren
word al 2jaar niet bereden i.v.b versletten ruggewervels.
De dierenarts heeft half september geconsteteerd dat ze atrose heeft, en spat in haar achter been.
volgens dierenarts zou ze nu nog geen pijn aan hebben.
Mijn merrie is de hele zomer door hengstig, de dierenarts heeft haar eierstokken toen opgevoeld deze waren zo groot als een ui volgens hem zou deze allang gesprongen moeten zijn dat verklaarde haar onrustige gedrag, en dat ze voor elke ruin zich op laat dringen dat ze erop moeten springen
ze heeft immers nog nooit een veulen gehad, maar is haar leeftijd dan te risico vol om er mee te gaan fokken en kan deze kwaaltjes erfelijk zijn?..Gezien ze zo speciaal voor mij is wil ik graag een aandenken van haar, het is dus niet voor de verkoop maar voor ons zelf.
Ik heb haar al 8jaar, beetje laat maar hoe meer de tijd dringt hoe meer ik er over na denk... maar of het verstandig is dat is de vraag aan jullie.
Groetjes Syl

, ik heb ook lang getwijfeld of ik m'n merrie zou laten dekken of niet (19 en het zou haar eerste veulen worden). Ik heb besloten om het niet te doen, omdat ik het mezelf nooit zou vergeven als er iets met haar zou gebeuren. In plaats daarvan laat ik een sierraad ontwerpen, en mag pony over een paar jaar een jong paard manieren leren
.