[WN] nakomelingen van WH's ZIPS JEWEL & SASSY DANCER

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

specialA

nakomelingen van WH's ZIPS JEWEL & SASSY DANCER

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-09 21:53

nakomelingen van ZIP'S JEWEL & SASSY DANCER gezocht,rijd zelf een merrie uit deze 2 en ben benieuwd of er meer mensen zijn met een nakomeling en wat hun karaktereigenschappen zijn.
De mijne WH'S GOLDEN ZIP,12 jaar,is heel druk en ongedurig,maar als ze eenmaal je vertrouwen heeft wil ze alles voor je doen.
Helemaal als het kwartje bij der valt vind ze alles geweldig en een hartje van goud.
Ze is een echte knuffel en komt altijd naar je toe in de wei :o

woldhoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 08:06

Hallo,
Wij zijn eigenaar van Zips Jewel, ik heb hem gereden in de shows :D
Ik heb zelf ook een merrie van Sassy Dancer en Zips Jewel, ze is 6 jaar een heet WH Blossom.
ze is precies haar moeder als je naar haar bouw kijkt, gewoon een gigantische tank, maar wel lief :D
Golden Zip hebben wij ook gefokt.

Afbeelding
Blossom als veulen

Afbeelding
Blossom nu, ze is nu nog dikker omdat ze in mei haar eerste veulentje verwacht van WH Tomorrowneverdies :D

specialA

Re: nakomelingen van WH's ZIPS JEWEL & SASSY DANCER

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-09 16:06

hai,wat leuk je reactie,Goldie is ook een echte pitbull,een stoer uiterlijk,maar toch is ze wel heel angstig voor vreemde dingen en zenuwachtig,rij haar nu een jaar en doe teampenning met haar,wil de reining in dus daar train ik ook voor.krijg geen foto's op deze site,dus als je haar wilt zien moet je ff op mijn hyve kijken Alma Oosterwolde,staan wel wat foto's op.Kun je me ook vertellen hoe ze als veulen was?of heeft ze alleen maar staan grazen haha

woldhoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 17:08

Je was als veulen best pittig en als jaarling ben ik nog een keer met haar aan het skieën geweest, ze gooide haar gewicht gigantisch in de strijd en kon hij nog maar net houden. Dus toen madam vier was ben ik begonnen met haar te beleren. Ik ben er gewoon op gaan zitten en had zoiets van "gaan met die banaan" en toen deed ze helemaal niks. Nu wordt ze volgende maand mama voor het eerst :D
Ik zal zo even kijken op hyves.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 22:10

mijn vriendin heeft een Zips Jewel merrie uit een Darwin x Roemer moeder[ of ouders andersom :o ]
Afbeelding

ze heeft 2 geleden een veulen gehad van Isala`s Orient [ kampioens veulen geworden op de NAS keuring]

o ja , ze is erg dominant en met rijden ook niet de makkelijkste ;)

woldhoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 11:14

Met het rijden is die van mij wel gemakkelijk. Vind alles best als ze er maar niet te moe van wordt. :D
Nakomelingen van Zips Jewel zijn paarden die werkwillig zijn en heel snel dingen oppikken, ook het beleren is eigen meer "piece of een gebakje" :+

Mirgino: wat is Darwin of Roemer voor bloed dan. Heb daar nog nooit van gehoord.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 17:19

woldhoeve schreef:
Met het rijden is die van mij wel gemakkelijk. Vind alles best als ze er maar niet te moe van wordt. :D
Nakomelingen van Zips Jewel zijn paarden die werkwillig zijn en heel snel dingen oppikken, ook het beleren is eigen meer "piece of een gebakje" :+

Mirgino: wat is Darwin of Roemer voor bloed dan. Heb daar nog nooit van gehoord.

dat is KWPN en zijn echt bekende namen is mij verteld :D

Roos werkt wel graag ,maar voordat ze zover is is het even vechten.
ze kan flink bokken :+

woldhoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 20:10

Dat bokken komt dus meer van de KWPN :=
Heb even gegoogled op Darwin. Het is Darwin X Roemer. Het is een canadese hengst, als ik zo naar de foto kijk dan lijkt het paardje meer op haar vader.