aangezien mijn merrie dit jaar bij ons haar eerste veulen heeft gegeven, en eigelijk alles vlekkeloos is verlopen (meteen vol, optijd geboren, gezond, niet afgezien van bevalling, ...), hebben we beslist om de merrie dit jaar toch maar weer te dekken.
Vorige veulen was van Flamenco de Semilly (zie onderschrift). Ik zie al verbeteringen ten opzichte van de merrie met deze hengst, zo is de hals al veel "hoger" ingeplant dan bij de merrie, en lijkt de galop ook veel soepeler te zijn geworden. (Voor zover je dat op deze leeftijd kan zeggen)
Veulen blijft voorlopig wel klein, maar dat is opzich voor mij geen issue.
Veulen gaat zowiezo voor eigen gebruik dienen, commercieel gezien zou de merrie wsl niet interessant genoeg zijn.
Voordelen van mijn merrie:
- super braaf karakter (nog nooit gebokt of dergelijke, springt altijd!)
- langgelijnd
- mooie grootte
- mooie ruime draf en goede stap
- bukt zich goed op de sprong (soms iets te veel...)
- goed duits bloed (Saint Cloud x Warkant (v. World Cup I)): eerder dressuurgefokt, maar er zijn veel half broers en zussen van mijn merrie die het erg goed doen op vlak van SGW (internationaal).
Wat zijn de verbeterpunten:
- vermogen
- voorbeentechniek (moet sneller, voorzichtiger)
- galop (moet soepeler, elastischer)
- elastisiteit (omdat ze zo langgelijnd is (beetje te), heeft ze daar moeite mee)
- nervositeit (merrie maakt zich snel nerveus, begint te "snurken" enzo, maar opzich ook niet echt een issue)
Vooral de springtechniek en die elastisiteit vind ik erg belangrijk natuurlijk. Karakter heeft het veulentje voorlopig wel een leuk (wel brutaal
), en bij de merrie zelf is dit ook geen probleem, dus dat is iets minder belangrijk! Hoewel een hengst die stuk voor stuk erg moeilijke nakomelingen geeft nu mss ook niet ideaal is, aangezien ik zelf geen professionele ruiter ben, en het veulen toch voor mij zou moeten dienen
.Laat maar komen
!Heb totaal geen idee wat dit jaar te kiezen!

), maar begin me toch op andere hengsten te focussen...
)
(schaam schaam). Neen, ben nog niet zo lang bezig en studeer nu ook, en zit op kot, dus heb niet veel tijd om vaak te trainen enzo. Ga dit jaar wel een aantal x proberen klasse 5 te starten (als mijn merrie teminste niet out is door blessure).
, waren toevallig bij karel boonen, omdat mijn vader de kantine daar mocht gebruiken voor een bbq. Hij was wel heel lief en rustig