Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Saffier schreef:Mijn merrie heeft 16 december haar veulen vergooid.
Ze zat op 7 maanden dracht, en toen ik in het land kwam zag ik de nageboorte eruit hangen. Veulen zat er nog op, dus die heb ik er samen met de DA afgehaald.
Daniii schreef:@ Pluttersput
Oke dat is ook niet leuk..
Probeerde je merrie wel het veulen weer tot leven te wekken.
Want ik heb gehoord dat sommige merries dat wel eens doen.
Pluttersput schreef:Daniii schreef:@ Pluttersput
Oke dat is ook niet leuk..
Probeerde je merrie wel het veulen weer tot leven te wekken.
Want ik heb gehoord dat sommige merries dat wel eens doen.
Voor zover ik het heb meegekregen, want het is niet geboren toen ik er was, ik kwam de dag erna voor de merrie, heeft ze geen tijd gehad om echt afscheid te nemen. Ze hebben echt moeten knokken om de nageboorte eraf te halen, en de merrie was volledig uitgeput, dierenarts is nog 4 keer moeten komen om alles op orde te maken. Maar ik weet het niet, merrie was iig een zielig hoopje prut.
Maar ik hoorde gisteren dat het veel beter ging, dat ze weer rond rende en speelde.
Saffier schreef:Dat ik haar uit het land haalde helemaal niets, ze stond gewoon rustig te grazen.
pas toen de DA het veulen eruit ging halen kreeg ze er last van.
Vervolgens heeft ze 5 dagen erg slecht gegeten, en zweete ze veel. Ze had geen koorts ofzo. En bloed uitslagen waren ook allemaal goed.
Een week lang was ik bang mijn merrie ook nog kwijt te raken, maar gelukkig is alles helemaal goed nu.