Deze nacht is ons veulentje dan eindelijk, bijna 4 weken later dan voorzien, geboren. Het is een pikzwart en schattig hengstje, maar ik maak me wat zorgen om zijn voorbenen. Ze staan vanonder sterk naar voren gericht, wat best een raar zicht is. Ik heb zoiets nog nooit gezien bij een paard.. Op het internet vond ik dingen als 'bokbenig' enz, waar het wel een beetje op lijkt. Weten jullie misschien hoe dit komt? Of het te verhelpen is of niet?
Groetjes!
Laatst bijgewerkt door Katja op 21-04-09 15:36, in het totaal 1 keer bewerkt Reden:Titel verduidelijkt
Oh dat trekt wel bij, en ze staan buiten zie ik. Hier hoef je je geen zorgen over te maken!
Barvrouwke
Geplaatst: 21-04-09 15:47
De combinatie van week gekoot en bokbenig had ik bij een veulentje nog niet gezien. Los van elkaar wel. Maar dat is allemaal helemaal rechtgetrokken bij allemaal, dus ik zal me geen zorgen maken.
Hihi, ik heb rond 1992 een veulen gehad, wat ook drie weken te laat werd geboren. Hij stond net zo bol in de knieen maar raakte met de kogels de grond, geen gezicht! Binnen drie weken was hier niks meer van te zien!
Pollewoppy
Geplaatst: 21-04-09 15:50
De kans is idd groot dat dat nog bijtrekt. Zou gewoon even afwachten.
Casarell
Geplaatst: 21-04-09 15:52
Niet druk om maken, komt goed..
Veulen zat natuurlijk opgevouwen in de buik waardoor sommige pezen wat korter zijn en andere weer wat langer.. Gewoon veel laten bewegen, over een tijdje zal ze rechter op gaan staan.. je veulen is geen uitzondering!
Quivive
Geplaatst door de TopicStarter: 21-04-09 15:56
Oke, bedankt voor de info en de geruststelling! X
Myca
Geplaatst: 21-04-09 15:57
Hoeveel uur na de geboorte heb je deze foto genomen? Je ziet het wel vaker, bij twijfel DA raadplegen en veel laten bewegen.
Quivive
Geplaatst door de TopicStarter: 21-04-09 15:58
Myca schreef:
Hoeveel uur na de geboorte heb je deze foto genomen? Je ziet het wel vaker, bij twijfel DA raadplegen en veel laten bewegen.
Zo'n 7 uren na de geboorte. Ze hebben een open stal en kunnen dus binnen en buiten wanneer ze willen.
Wacht maar een paar weken af.. je zal zien dat het nog veel veranderd..
Myca
Geplaatst: 21-04-09 16:04
Het blijft natuurlijk lastig van een foto. Fraai ziet het er niet uit, maar als de pezen wat kort zijn t.o.v. de botten zie je zoiets wel vaker en meestal groeien ze er overheen.
Wij hadden vorig jaar een fries hengst veulen die precies hetzelfde had. Is weer helemaal goed gekomen ligt idd aan deligging in de baarmoeder waardoor de pezen en spieren nog opgerekt moeten worden. Volgens onze DA is het helemaal niet erg en komt het best vaak voor.
brenin21
Geplaatst: 22-04-09 14:35
Ik kan me voorstellen dat je hier van geschrokken bent, maar geloof me ( en m'n bovenstaande medebokkers): alles komt goed. Als je een paar weken verder bent zie je er niets meer van. Het belangrijkste is dat je veulen lekker kan bewegen en dan regelt de natuur het zelf wel. Veel plezier met je veulen.