Fjorden Marinier

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Montjee

Fjorden Marinier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-09 12:26

Haaaaaj

We hebben binnekort een leuk evenement bij de plaatselijke ruitervereniging, Gymkana. Ik weet niet of dit bekend bij jullie in de oren klinkt, maar even voor degene die niet weten wat het is. Gymkana is een evenement waarbij het draait om de samenwerking tussen jou en je pony, je moet allerlei onderdelen afleggen waaronder barrelrace etc. Bij gymkana krijg je ook punten voor het verkleden van jij en je pony.
Het thema is defensie, en ik had marinier in mijn hoofd. Nu heb ik zeer dringend tips nodig over hoe ik mijn paard kan verkleden, ik had al in gedachten een marineblauw dekje, maar verder ben ik een beetje inspiratieloos.
Dus kom maar op met jullie tips!

Groetjes!

Edit; Het gaat om een Fjordenmerrie met lange manen.

Jeskim

Re: Fjorden Marinier

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 05:48

Ehm, doe zo'n wit matrozen petje op zijn hoofd, teken een anker op zijn kont, beetje zeewier in zijn manen..

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 08:36

Een marinier is geen matroos ;)
Een marinier loopt gewoon in het legergroen.

lizzb

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 20:24

Vippie schreef:
Een marinier is geen matroos ;)
Een marinier loopt gewoon in het legergroen.

Maar marinier is wel met zee.

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 07:56

Iemand die bij de marine werkt is geen marinier maar matroos.
Korps Mariniers is een speciale eenheid bij de landmacht.

Maar met defensie kun je iig alle kanten op qua verkleedpartij, genoeg te vinden bij de dumpstores.

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 10:06

Vippie schreef:
Iemand die bij de marine werkt is geen marinier maar matroos.
Korps Mariniers is een speciale eenheid bij de landmacht.

Maar met defensie kun je iig alle kanten op qua verkleedpartij, genoeg te vinden bij de dumpstores.

Viv nee.. haha Korps Mariniers eenheid van Landmacht ?? Dat laat ik mijn vader maar niet horen. O:)

Marine is idd Matroos.. (Hier thuis is het ook wel.. Vloot moet Dood := )
Marinier is idd gewoon vaak legergroen en niet op zee. Vaak gaan mensen die niet bij de Mariniers komen naar de Vloot (Marine). Er mogen trouwens ook geen vrouwen Marinier zijn.
Maar heeft geen verband met Landmacht.

Tessa_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 16:44

dat klopt je kan heel mooi een leger groen dekje aanschaffen,
en dan een kwestie van verf ofer je paard met leger groene kleurtje ze hebben de paarden op onze manege ook allemaal blauw 4 sterren op geschildert (ja bijna alle 45 paarden) en het gaat er redelijk gemakkelijk af.

janmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 11:30

Wat een leuk initiatief. Succes

Nic001

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 11:35

Hoi, hoi!

Heel toevallig heb ik 24 mei een kur op muziek gereden bij ons op de vereniging.. de kur heb ik gereden in een militaire outfit op muziek van Paint it Black.

Hierbij een foto, kan je misschien ideeen opdoen. ehmmm... hoe voeg je foto's toe? Zit nog maar net op bokt, en zie het zo snel even niet..

Groetjes!

P.S. Mijn merrie heeft ook lange manen, dus heb een hengstenvlecht gemaakt en daar wilgentakken tussen gedaan.. en over dr kont heb ik een legernet gehangen met ook wilgentakken erin. Uiteraard mijn cap ook bedekt met een legernet en wilgentakken (geen orgineel legenet hoor, maar wel met legerkleuren, gehaald bij een dump). Verder had ik dan een legerpakkie aan en had ik zwarte bandages om.
Ja, uitleg is leuk, maar foto natuurlijk beter.. dus help even hoe dat moet! *D