Het is een hengstje en hij heet ......... Ferro (+ filmpjes)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anita45

Het is een hengstje en hij heet ......... Ferro (+ filmpjes)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-09 16:55

Gisteravond om 22.10 uur is Meline bevallen van een gezonde zoon. Zijn naam is Ferro geworden. Moeder en kind maken het goed. Meline is een trotse moeder die het nog niet echt leuk vind als we in de buurt komen.

We gingen om ongeveer 21.30 uur naar buiten en toen was duidelijk dat Meline pijn had. Ze was op zich rustig maar af en toe zag je haar verkrampen. Ze stond op de plek waar ze al bijna de hele dag vertoefde, dat moest dus blijkbaar DE PLEK worden om haar kind ter wereld te brengen. Tegen 22.00 uur hoorde ik het vruchtwater aflopen. Meline ging een keer liggen en weer staan en uiteindelijk definitief ligggen. Ze ging helemaal plat, als ze een alarm om had gehad was die nu afgegaan.

Om even over 22.00 uur zag ik een blaas verschijnen. Meline ging flink aan het persen en om 22.10 gleed het veulen er uit. Alleen de benen waren op dat moment nog in Meline. Op dat moment ben ik er naar toe gelopen om te zien of het veulen uit het vlies was. Dit bleek niet het geval, het was nog helemaal heel. Ik heb het vlies kapot gemaakt en van het hoofd af getrokken en mij vervolgens weer teruggetrokken. Het veulen bleef even liggen en begon toen in stapjes zichzelf verder uit Meline te werken en kroop vervolgens langzaam naar het hoofd van Meline die nog steeds rustig lag en wat hinnikte naar haar kind.

Ongeveer 10 minuten na de geboorte stond Meline op en al snel begon ook het veulen pogingen te doen om op te staan. Om 22.40 stond het voor de eerste keer. Hierna zijn we eerst naar binnen gegaan om het veulen de gelegenheid te geven om goed te leren staan en lopen.

Tegen 0.00 uur zijn we weer naar buiten gegaan om moeder en kind op de stal te zetten. De kleine kon intussen goed lopen en is zelf naar de stal gelopen met een beetje begeleiding. Toen ze nog maar goed en wel in de stal stonden kwam de darmpek er ook al af, snelle kerel. En in de loop van de nacht is ook de nageboorte afgekomen want die lag vanochtend in de stal.

Kijk en geniet mee van Ferro.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En een aantal filmpjes van hem.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tot slot nog een filmpje van Meline een aantal uren voor de bevalling. Op de plek waar ze hier staat is ze ook bevallen. Ik stond tijdens de bevalling in de buurt van het hek dat je rechts op de film ziet.
Afbeelding

SETEFURII

Re: Het is een hengstje en hij heet ......... Ferro (+ filmpjes)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 16:59

wat een leukerdje!
veel plezier ermee!