Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

shetlandfan schreef:De shet kan er dan wel niet bij, maar sommige merries lossen dat simpelweg op door te gaan liggen.

Caprilla schreef:Ja precies! wanneer je met zo'n beestje van jongs af aan al bezig bent met dagelijkse verzorging etc. zou het natuurlijk braver in de omgang zijn.
Maar een hengstje zou wel hitsiger blijven in z'n gedrag door hormonen denk ik?? Hij zou alleen wat drukker zijn dan een ruin of merrie.
Maar verder maakt het niet uit kwa weidegang samen met een merrie dan??
Dekken lukt hem op die hoogte toch niet

BarbaLala schreef:Mijn shet was 1 en hengst toen ik hem van de markt haalde, en hij was wel gechipt.
Hij kostte 100 euro, maar je kan ze ook zeker wel voor minder krijgen hoor, ook gechipt.
Moet je wel op de markt kijken, en goed kunnen afdingen!

BinkyMo schreef:Ik ben het enigsinds helemaal met Roos eens.
Want verder fokken met "slechte" shets schiet gewoon niet op!!
Oke de perfecte pony krijg je nooit, maar je kan er wel aan mee werken een hele goede proberen te fokken.
Ik heb zelf mijn 2 hengst shetjes van marktplaats en dus ook een beetje van de handel, maar gelukkig niet van een echte handelaar!!
Eerst wilde ik ook met ze naar de keuring op advies van iemand van NSPS, maar omdat bij de een de moeder nooit op de keuring is geweest en de ander de ouders niet van bekend zijn, werd mij dit door een hengsthouder afgeraden!!
Dus nu heb ik het fokken maar laten waaien want heb er geen behoefte aan om met niet goedgekeurde hengsten aan de slag te gaan, en consentreer ik me alleen op hengstjes omdat ik ze zo'n geweldig pittig karakter vind hebben.
Dus ik zou zeggen. Je kan gerust een paardje kopen zonder papieren of met gebreken, maar fok er dan alsjebliefd niet mee verder!!