Help wat zouden jullie doen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Karin

Help wat zouden jullie doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-09 11:19

Ik ben gisteren bij een shetlander wezen kijken en kan haar maar niet uit mijn gedachten zetten. Toen ik de paddock inliep waar zij stond en zij liep op mij af was daar gelijk de klik.
Dit heb ik nog nooit meegemaakt dat ik zo voor een shetlander viel.
Ik had haar bijna gekocht maar heb gisteravond toch afgezegd. Maar nu blijft ze door mijn hoofd spoken. Ze is veel te dik maar daar kan aan gewerkt worden.
Ik ben alleen zo bang dat als ik haar erbij koop mijn 2 andere shetten een beetje in aandacht te kort komen.
Dit is ze.
Floor 9 jaar merrie 104 cm hoog
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wat zouden jullie doen???????
1 van mijn andere shetten wegdoen is absoluut geen optie daar houd ik te veel van..... :oo

Finacieel kan ik het aan om een derde erbij te nemen ook een stal heb ik over.
Help, help, help........

geerke

Re: Help wat zouden jullie doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 11:21

leuk beestje....ik snap het probleem niet?
je bent alleen bang dat je andere shets niet genoeg aandacht meer krijgen?
daar ben je zelf toch bij?

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 11:23

waarom ga je kijken bij een shet dan? toch omdat je er 1 bij wil dan denk ik? en voor de aandacht kun je misschien een verzorgster nemen? zat kleine meisjes die graag aandacht geven aan een paard. maar dat moet je wel willen dan ;)

Eowyn3003

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 11:24

Ik zou het gewoon doen, en misschien een verzorgertje bij zoeken ofzo? Dan ben jij gelukkig en de verzorger ook. Ik vind het echt een prachtbeestje! :D

Rodo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 11:25

Als je genoeg tijd en geld heb kan het wel gewoon toch?
Hoezo zouden ze minder aandacht krijgen, als je ze gewoon hetzelfde behandelt als hoe je altijd heb gedaan is er toch niks aan de hand :)?
Erg leuke pony trouwens!

_Karin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-09 11:30

Ja, ik heb 2 verzorgsters omdat ik het anders ook niet red om ze voldoende aandacht te geven.
1 verzorgster komt door de week en de andere komt alleen in het weekend.
Een van de verzorgster kan nog op deze shet rijden qua lengte en gewicht. Maar nu de zomer eraan komt en het mooie weer gaat ze natuurlijk ook leuke dingen doen met haar vriendinnen en 2 shetlanders beweging geven lukt mij nog wel maar 3 wordt dan net te veel als ik er alleen voor sta. Mijn shetten dienen niet alleen als grasmaaiers dus wil ik wel hebben dat ze alle drie even veel aandacht krijgen.
Genoeg tijd voor 3 heb ik dus niet. ;(
Misschien moet ik dan toch opzoek naar nog een verzorgster alleen bij shetten is het zo jammer dat er vaak kleine kinderen komen en daar moet je dan weer bij zijn vind ik.
Kleine kinderen alleen met 3 shetten vind ik niets.

zandvangers

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 11:44

.
Laatst bijgewerkt door zandvangers op 18-02-22 21:07, in het totaal 1 keer bewerkt

_Karin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-09 12:07

ikenindi schreef:
waarom ga je kijken bij een shet dan? toch omdat je er 1 bij wil dan denk ik? en voor de aandacht kun je misschien een verzorgster nemen? zat kleine meisjes die graag aandacht geven aan een paard. maar dat moet je wel willen dan ;)

Ik maak voor mijn vriendin die een beetje handeld in pony's de foto's voor de verkoop via internet.
Dus toen ze me belde dat er weer 1 op de foto mocht ging ik erheen met de camera. Maar ik was echt gelijk helemaal weg van haar en zoals ik al schreef de klik was er direkt met haar.
Ik heb meerdere pony's en shetten voor haar op de foto gezet en ja ik vond het dan leuke beestjes maar had niet die klik die ik nu voelde. Ik heb gewoon het gevoel dat ze bij mij hoort.
Het enige wat me tegen houd is dus de tijd.

Zandvangers
De shetten zijn weer gedekt ja maar die komen een maand voor de bevalling stil te staan daar wordt dan alleen nog mee gewandeld en gelongeerd maar daar wordt niet meer op gereden dan en ze passen dan niet meer voor de kar, als ze het veulen hebben krijgen ze 2 maanden vrij om voor het veulen te zorgen. In die tijd heb ik het juist minder druk :D Hoef ze alleen binnen en buiten te zetten en eten te geven.

Ik heb vorig jaar ook 2 shetlanders aangeboden gekregen kon ik voor niets krijgen maar heb het toen ook niet gedaan.
Dus het is niet zo dat ik echt mijn tuin vol ga zetten met shetlanders of andere dieren.

Mijn vriendin belde net en zei dat ik haar een maand op proef kon nemen om te kijken hoe het gaat.
Denk dat ik dit maar ga doen......

Iedereen bedankt voor de reaktie's

zandvangers

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 12:16

ah .
Laatst bijgewerkt door zandvangers op 18-02-22 21:06, in het totaal 1 keer bewerkt

BinkyMo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 07:22

Oke je moet natuurlijk tijd in je pony's steken, maar hun zijn blijer met elkaar als kudde dieren, dan dat ze alle aandacht van jou willen hebben hoor!!
Ik praat uit ervaring. Mijn pony's vinden het erg leuk en fijn als ik kom, maar als ik zie hoe fijn en goed ze het met elkaar hebben, daar kan ik niet tegenop hoor!!
Dus ik zou zeggen, heel veel plezier en succes met je nieuwe aanwinst en de rest!!