[E][IJsl.]Aalstreep bij niet-wildkleur?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Koper

[E][IJsl.]Aalstreep bij niet-wildkleur?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-09 14:28

Een exterieurvraagje: onder de wintervacht van mijn nieuwe ros komt een aalstreep te voorschijn (was met het lange haar niet zo goed te zien, inmiddels wel) Het is een vos met hier en daar een zwarte vlek. Nou ken ik wel meer paarden met aalstrepen, dat zijn wildkleuren. Ik weet ook heel goed hoe een wildkleur vos er uitziet. Mijn paard heeft wel allerlei verschillende kleuren haar in z'n manen en staart (verschillende kleuren rood, donkere (bijna zwarte) haren en een paar witte) maar zijn benen zijn te licht voor een wildkleur vos/leemvos. Kan dat? Een niet-wildkleur met toch een aalstreep?

Edit: ik zie dat er tags bij moeten. Ehm, geen idee welke? :? Heb het nu maar even zo gedaan, in de hoop dat het zo goed is.
Laatst bijgewerkt door Koper op 17-04-09 14:46, in het totaal 1 keer bewerkt

1978

Re: Aalstreep bij niet-wildkleur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 14:34

Ja hoor, mijn koffievos heeft ook een aalstreep.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-09 14:36

Ah kijk aan, dus het bestaat :) Bedankt, weer wat geleerd.

Cassidy

Re: [E][IJsl.]Aalstreep bij niet-wildkleur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 15:03

1978

Re: [E][IJsl.]Aalstreep bij niet-wildkleur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 15:10

Het is wel een echte aalstreep, alleen maakt een aalstreep nog geen wildkleur...

Omschrijving aalstreep:
streep van afwijkende ( vooral donkere) kleur die bij vele soorten zoogdieren over het midden van de rug van kop tot staart loopt

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-09 15:34

Op zijn afstammingspapier en in zijn paspoort staat ook "aalstreep" :) Zoals in de Nederlandse definitie dus, het is gewoon een streep donker haar tot aan zijn staart. Ik vind het bij vossen vaak lastiger om te zien of ze wildkleur zijn dan bij bruinen of zwarten maar van mijn rosje is het overduidelijk: geen wildkleur, wel een aalstreep. Ik had alleen pas 1 keer eerder zoiets gezien en ik vond het nu tijd om me af te vragen of het wel bestaat :P