[WN] solid paint bred.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kirstendg

solid paint bred.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-09 13:17

hallo allemaal!
ik sta een beetje in dubio...
heb namelijk een geweldige paint gezien maar hij is een breeding stock... te weinig wit dus.
nou hoor ik alleen om me heen 2 verschillende verhalen, ik wil hem namelijk gaan uitbrengen op wedstrijden maar ik hoor aan de ene kant het verhaal dat dat niet kan met een solid paint bred tussen de "normale" paints en dat deze solid paints apart geshowt moeten worden en van de andere kant dat ik hem wel in de gewone APHA wedstrijden kan laten starten... kan het op de site van apha ook niet duidelijk terug vinden...
iemand die hier meer vna weet en mij kan helpen?:?

alvast bedankt!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 13:38

Op de wedstrijden worden onderdelen uitgeschreven voor SPB's en Regular Paints. Je kunt dus op een [naam] show starten in een SPB onderdeel. Super leuk!!! De SPB's zijn in NL in opkomst, shows zijn steeds beter gevuld! Dus dat zij mij zéker niet weerhouden van het kopen van een SPB!

Ik zou zeggen: kopen die geweldige SPB!

dropje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 14:30

Een SPB is ook een "normale" Paint hoor, alleen valt hij/zij onder de Solids, niet onder de "Regular"

Zoals Skippy als zegt, er komen er steeds meer Solids die geshowd worden, de rubrieken worden steeds beter gevuld en met alle Jackpot onderdelen op een show rijden alle Paints gewoon bij elkaar hoor :D

Als de "klik" er is met dit paardje, gewoon fijn kopen!

Huslin

Re: solid paint bred.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 14:47

Ik ben het helemaal eens met wat hierboven staat!

Heb je ook foto's van hem/haar?

We horen vast wel van je of het wat geworden is!
Succes!

vrolijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 20:42

ik heb ook een SPB.
en heb voor haar gekozen omdat ik het gevoel heb en ze het papier heeft dat ze een goeie reiner word ;)
dat ze die ene vlek niet heeft maakt mij niet uit.
maar ik hoef dan ook geen APHA te rijden maar NRHA waar het niet uit maakt dat je paint geen vlekken heeft.

ik denk niet of ik een SPB had gekocht als ik echt alleen APHA zou willen starten.
al worden de klasse misschien groter het blijft toch apart en een kleinere groep en er is altijd een kans dat je alleen staat.
nou dat hoeft voor mij niet.
ik ben dan ook tegen de aparte klasses ik vind dat een paint paint is met of zonder vlekken en dus ook gewoon tegen elkaar zouden moeten kunnen rijden en niet alleen in jackpot klasses.
maar denk niet dat er ooit verandering in zal komen.

maar als je van plan bent ook wran (of andere bij andere oraganisaties) te starten en dan kan je de paint show gewoon meenemen.
waarom zal je het niet doen?
bedoel je hebt de APHA niet nodig om te kunnen showen ;)

spiritoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 21:37

Hij is te bewonderen op onze site itss-horses en de rest ervoor en erna ;-) Onder western en dan Tin Gold

takoda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 09:41

Ik heb verschillende SPB's staan zowel voor de shows als voor de verkoop.
Als je paints fokt dan loop je ook de kans om SPB's te fokken.
Nu is dat in mijn ogen totaal geen probleem, want talent staat los van de kleur.
Mijn 2 jarige zwarte SPB merrie is tot nu toe ongeslagen Nederlands Kampioen in de halter.
Twee jaar achter elkaar heeft ze Yepha's gehaald.
En haar 3 jarige Palomino SPB Broer ook.
Dus als jouw hart zegt dat dit het paard voor jou is, zou ik er zeker voor gaan.

anika

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 10:40

kirstendg schreef:
hallo allemaal!
ik sta een beetje in dubio...
heb namelijk een geweldige paint gezien maar hij is een breeding stock... te weinig wit dus.
nou hoor ik alleen om me heen 2 verschillende verhalen, ik wil hem namelijk gaan uitbrengen op wedstrijden maar ik hoor aan de ene kant het verhaal dat dat niet kan met een solid paint bred tussen de "normale" paints en dat deze solid paints apart geshowt moeten worden en van de andere kant dat ik hem wel in de gewone APHA wedstrijden kan laten starten... kan het op de site van apha ook niet duidelijk terug vinden...
iemand die hier meer vna weet en mij kan helpen?:?

alvast bedankt!!!

De rest heeft al gezegd wat ik niet meer hoef te zeggen. Maar ik neem aan dat je pleasure,halter,hunter wil rijden (gezien het bloed van dit paard). Daar zijn al vaak meer SBP in te zien als je puur alleen rassen shows wil rijden en de Wran inderdaad. Als dat je doel is en het paard is precies wat je zoekt zie ik geen probleem.

Ik zie wel een probleem als je zegt ik koop dit paard om lekker reining te rijden dan zou ik even veder zoeken naar een reining gefokte.. ;) En ook dan is het met een SPB geen probleem om leuke shows te rijden..

Succes met alles

breakerJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 16:52

Ook ik heb een spb....en start geregeld shows.
Het is idd erg jammer dat we niet met de regulars mee mogen rijden,maar ik vermaak me prima op onze ned. shows.
De klasses worden steeds groter,afgelopen nk waren we met 8 spb's als ik het goed heb in de pleasure...zie geen reden om dit paard niet te kopen als je er een klik mee hebt!! ;)

succes ermee!! :D

Given

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 10:46

Ik heb ook een Solid Paint Bred!!! En ben helemaal in Love met hem ;) Ik denk ook dat je je gevoel achterna moet gaan want met die klasses komt het zeker allemaal wel goed!

Succes!

johnpppp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 21:41

He hallo ,
Ik hoorde dat deze geweldige 3 jarige jonge hengst die ingereden word door jan pieter koopman
nog steeds te koop staat op itss-horses.nl.
zo zonde joh
johnnie