Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
kan je nog 1 redden van de slager
Vergeet niet dat een kleine pony ook ziek kan worden en dan ook erg veel geld kan kosten! Als je er een wil gaan 'redden' van de slacht bekijk dan wel eerst waarom die uberhaupt naar de slacht gaat want dat gaan ze meestal niet zomaar..

*puck* schreef:officieel moeten dieren gechipt zijn , ook al zijn ze nog nooit de dam afgeweest , aangezien er nooit op gecontroleerd word laten mensen een shetje vaak niet chippen , het chippen is vaak duurder dan het veulen [shetlandhengstjes gaan vaak voor 25 á 50 euro weg]
marieminime schreef:mijn shet is gekocht met papier, zonder chip. Ik laat hem echter dit jaar wel chippen. De hengst zou ik zeker niet bij je merrie zetten, wat een heissa zal dat geven als je merrie hengstig is. Hengsten hebben ook de nare gewoonte te bijten, vooral in de knieen, aangezien shets daar prima bij kunnen geeft dat problemen voor het andere paard.
Mn shet van 90 cm heeft een paard van 1.70 tot bloedens toe op de grond gebeten in het land toen hij nog hengst was
?
Roos13 schreef:Spaar gewoon even door en koop een gezonde shetlander bij een fokker.
Dan weet je waar de shet vandaan komt, zijn ouders en die zijn over het algemeen gechipt, ontwormd, bekapt en hebben paspoort en papier. Daar kun je ook altijd weer terug als er problemen zijn of voor advies.
Het is maar een tip.....
Het kan natuurlijk wel, maar niet in een grote volle wei, het is immers ook maar een klein paardje. Dus kijk hoeveel wei je d pony nodig heeft, en dat is waarschijnlijk al meer dan genoeg voor zowel de shetlander als de d pony. Roos13 schreef:En een shetlander hengst kan een grotere merrie ontzettend verwonden door tegen haar op te springen als ze hengstig is.
ZOu ik dus niet doen!!