Zoek een camera voor in de stal...welke?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Vorstin

Zoek een camera voor in de stal...welke?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-09 14:20

Ik ben er nog steeds niet uit. Ik zoek een camera voor in de kraamstal, op 15 meter van ons huis. Draad of draadloos, maakt me niet uit, ik wil alleen een zo scherp mogelijk beeld (in kleur?) zodat ik van binnenuit de merrie kan zien tijdens de geboorte zonder haar te storen. (want dan stopt ze ermee, of gaat direct weer staan) Ook zou ik graag op mijn beeldscherm kunnen zien of het vlies wel of niet over het snuitje zit. Kortom, zou een draadloze van minicamera.nl daar toereikend voor? Graag advies!

Anoniem

Re: Zoek een camera voor in de stal...welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 14:32

Ik lees mee.

Barvrouwke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 14:46

15 meter? Das niet zoveel... Staat je TV aan de stalkant, of kan ie erheen?
Ik heb een supergaaf klein cameratje, maar mijn stal ligt teverweg |(
Hij was tot 100 meter. Tot 50 meter met geluid. En 7 meter nachtvisie.
Je kan aan de lens draaien waardoor je hem goed scherp kan stellen. En dan aan het kastje
die je op de TV aansluit kun je ook nog stellen. Hij is draadloos.
Kortom een heel gaaf dingetje, maar de afstand wordt teveel beperkt door de muren en supergeisoleerde loods.

Dit is de link naar marktplaats;
http://link.marktplaats.nl/243329350

Is dat wat?

Vorstin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-09 15:40

Barvrouwke schreef:
15 meter? Das niet zoveel... Staat je TV aan de stalkant, of kan ie erheen?

Is dat wat?

Ik heb een enkelsteens muur stal, maar ik plaats de camera op de houten spant, onder de dakpannen. dan is het 15 meter naar mijn enkelsteens huis, waar ik slaap op de begane grond. In principe hoeft ie dus alleen de huismuur te passeren, of kan de ontvanger op de vensterbank?

Ik heb wel interesse.

Barvrouwke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 15:48

De ontvanger moet dmv een tulpstekker verbonden worden met de TV. Deze is 120cm lang. Ook moet er een adapter aan, maar das een kwestie van een verlengsnoer. De camera zelf kan je ook aansluiten op een adapter of op een 9 volt baterijblokje.

Zoals je het uitlegt is de afstand dus echt minimaal en ik ben er eigenlijk wel van overtuigd dat het gaat werken.

Caletta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 23:45

Hoi,

Lees net je vraag. Wij hebben een camera, kleur die werkt via de computer, dus op mijn werk kan ik en de hele familie ook in de stal kijken, maar nadeel dat dat kan niet super dichtbij. Dus die voldoet niet helemaal...

Maar onze buren hadden vorig jaar een camera die was kleur, je kon de camera van links, naar rechts en helemaal rond draaien, dus veulen volgen. Maar dus ook via internet. Als je wilt kan ik vragen welk merk en type het is.

spiritoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 07:49

Caletta schreef:
Hoi,

Lees net je vraag. Wij hebben een camera, kleur die werkt via de computer, dus op mijn werk kan ik en de hele familie ook in de stal kijken, maar nadeel dat dat kan niet super dichtbij. Dus die voldoet niet helemaal...

Maar onze buren hadden vorig jaar een camera die was kleur, je kon de camera van links, naar rechts en helemaal rond draaien, dus veulen volgen. Maar dus ook via internet. Als je wilt kan ik vragen welk merk en type het is.

Ik zat ook mee te lezen :-) zou je voor mij aub na willen vragen weke dit was? en wat deze kost?

Thanks!!

Vorstin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-09 08:45

Caletta schreef:
Hoi,

Ik heb geen pc bij mijn bed :D , dus daar heb ik niks aan helaas....Ik heb nog een camera op het oog, de 'Dome' op minicamera.nl maar daar is geen standaard geluid bij.

jamejozie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 13:40

wij hebben onze camera bij www.bewakingscameras.nl vandaan
uitgebreide keuze, snelle levering, camera's met geluid,infrarood etc en verschillende zendafstanden...

Vorstin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-09 14:44

jamejozie schreef:
wij hebben onze camera bij http://www.bewakingscameras.nl vandaan
uitgebreide keuze, snelle levering, camera's met geluid,infrarood etc en verschillende zendafstanden...

welk type en hoe is het beeld?

zeanine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 22:01

Caletta schreef:
Hoi,

Zo'n camera hebben wij ook. een infra rood wecam die je vanaf de computer kan bedienen, dus draaien. Als thuis de computer aanstaat kun je overal waar je bent inloggen op de website en gewoon in de stal kijken. Werkt echt super zeker in combinatie met een geboorteband.
De webcam kostte ongeveer 100 euro en hebben we gekocht via internet bij pinearts imports in drachten. Wij hebben geen draadloze verbinding, maar de afstand is bij ons zeker groter dan 15 meter.

Libbylib

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 18:43

ik heb bij minicamera deze gekocht http://www.minicamera.nl/draadloze_camera-c-25.html moet zeggen een verademing tov het systeempje dat we bij de Gamma gekocht hadden voordien ..daar moest je echt s'nachts zoeken ( was ook met zo'n klein schermpje ) je kon eigenlijk alleen zien of ze stonden of lagen
met de nieuwe heb je echt goed beeld op je tv zeker als je ook nog een licht aan laat op stal ..
ik heb wel een versterker erbij gekocht ..en dat doet heel veel aan je beeldhttp://www.minicamera.nl/buiten_antenne_voor_lange_afstand_camera_of_ontvanger-p-47.html?osCsid=cd076c3438ff8697729b60fade01ba73..ik heb ook ongeveer 15-20 meter van stal naar huis maar ondanks al wat ze beloven in de folders ..neem die met de langste afstand want 100meter geeft geen fijn beeld
draadloos is het beste maar dat gaat niet bij ons

mhu100

Woonplaats: Emmen, Meppel, Zwolle, Harderwijk, Amersfoort, Soest, Soesterberg, Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 18:48

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 19:00

Een Elro draadloos systeem.
Beeld is wel z/w, maar goed scherp, er zit ook infrarood op.
Reikwijdte ongeveer 50 mtr, wij hebben een ijzeren deur naar de paardenstal en een dikke muur.
De deur kon niet helemaal dicht, anders hadden we geen beeld in huis.
Aldi verkoopt soms hetzelfde systeem als de Elro. Kostte in 2007 € 30,-.

Camera lijkt exact gelijk als de HorseCam.

Vorstin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-09 21:23

Caletta schreef:

Ben eigenlijk wel benieuwd, ja!

lucas03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 09:53

Ik heb voor 3 weken terug deze gekocht.

http://link.marktplaats.nl/155002348

super beeld, snachts hoef je geen licht aan te laten, goed geluid. Perfect gewoon. Ik heb hem op de tv staan, maar als je een andere versie koopt dan kun je hem aan sluiten op de pc.

Vorstin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-09 08:46

Op advies van Libbylib en na prijsvergelijking heb ik deze gekocht:
http://www.minicamera.nl/draadloze_ccd_ ... 4e27ac9dd7 (hij is 120 Eur en wordt vandaag verstuurd)

Wat ook interessant is voor het in de gaten houden van bijv. je paard/veulen in de trailer: De camera kan aangepast worden voor mobiel gebruik de camera en de ontvanger werken op 12Volt DC (Zelfde voltage als in een auto, let op een vrachtwagen heeft 24Volt DC.) het middelste puntje van de plug is de + en de buitenkant van de plug is de - en op het snoer is de draad met de witte streep de + en de zwarte draad de - .

Ik hou jullie op de hoogte wat de beeldkwalieit is. (en of je nog versterking nodig hebt of niet)

Merrie moet nog 3 weken....

Karolien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 09:27

Vorstin, ik ben heel benieuwd hoe de kwaliteit is. De prijsverschillen zijn best groot. Zit er trouwens een adapter bij of hoe gaat dat als je hem gewoon op 120 volt wilt aansluiten? (Ik ben echt geen techneut :o )

jamejozie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 13:00

Vorstin schreef:
jamejozie schreef:
wij hebben onze camera bij http://www.bewakingscameras.nl vandaan

welk type en hoe is het beeld?

zelf hebben wij voor het type Infrarood 40 led set plus gekozen, hier zit ook geluid op, wel net zo makkelijk met bewaken, dan kan je ook horen als er wat gebeurt.... prijs € 169,- excl. verzendkosten
http://www.bascom.nl/infrarood_40_led_s ... p-210.html?

hebben het alleen nog gestest ze moet nog bevallen, goed scherp beeld, duidelijk geluid en goede oversprong van daglicht naar nacht (infrarood) is wat ik tot nu toe er van vind