Ik ben op zoek naar een dressuurhengst voor mijn 1.60m hoge stermerrie. Dreamcatcher staat in mijn keuzelijstje, maar ik ben benieuwd naar de hoogtes van de nazaten. De moeder geeft meestal de hoogte van de hengst door minus 1 a 2 cm. Wel bij hengsten die niet verkleinen.
Ik heb een afstamming van dreamcatcher, deze is nu 2 jaar en zeker 1.65m. Ik heb wel van meer mensen gehoord dat ze een grote maat nakomenling hebben van deze gave hengst.... Let wel op dat de moeder natuurlijk ook wel belangrijk is. Deze is van mijn merrie 1.66m
Mansolein
Geplaatst: 19-04-09 14:57
Ik heb het idee dat hij wel vergroot. We hebben een bijna 2 jarige merrie van hem lopen die nu al 1.70 mtr meet! Nu is haar halfzus van Future ook groot ( 1.73 ) maar zij word groter. De moeder van beide merries was 1.68. Info is te zien op mijn site. Cerise Mansolein
Als de nakomelingen van je merrie veelal hun vader achterna gaan zou het met decor dreamcatcher geen probleem mogen zijn. Hij is zelf 1m70. Wij hebben 2 nakomelingen van nu 2 jaar. De een meet nu 1m62 de ander 1m65. Die van 1m65 komt uit een moeder van 1m60 de ander uit een moeder van 1m75.
Beber
Geplaatst door de TopicStarter: 24-04-09 12:24
Bedankt voor jullie reacties.
Waarschijnlijk wordt ze inderdaad gedekt door dreamcatcher.