Sirius en vitens

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

InekeH87

Sirius en vitens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-09 18:36

Vandaag bij stal hofs hengsten wezen kijken omdat mijn merrie deze week gedekt moet worden. Ik ben naar sirius en vitens gaan kijken. Mijn voorkeur ging uit naar vitens omdat hij misschien het luie van mijn merrie kan verbeteren. Allereerst werd vitens uit de stal gehaald. Ik vond het een hele imposante grote hengst. En heel heftig in zijn uitstraling en karakter. Hij was echt duidelijk hengst en nadat ik een paar standfoto's had genomen wou hij niet meer stil staan en hebben ze hem in de binnenbak los gegooid. Daar rende en cheesde hij al springend rond. Hij probeerde ons ene paar keer te imponeren en we vonden hem nu eigenlijk te heftig in karakter. Daar komt ook nog bij dat de hengst heel groot en breed toont.
Daarna werd sirius van stal gehaald ik vond hem minder mooi maar zijn rustige karakter viel meteen op. Ik heb een paar standfoto's gemaakt en daarna ging hij ook los in de bak. Sirius had het grote broertje van mijn merrie kunnen zijn. Hij speelt op precies dezelfde manier en beide hebben ze een hele rustige vertrouwde uitstraling. Sirius was een echte knuffelbeer en we hebben hem nog een tijdje kunnen bewonderen.
Mijn keus is nu wel duidelijk Sirius is de hengst voor mijn merrie. Ik denk dat als ik haar door Vitens laat dekken en het veulen krijgt het dominante van zijn moeder en het heftige van zijn vader mee dat dat best wel eens een moeilijk paard kan worden.

Ik heb natuurlijk ook een paar foto's gemaakt als er liefhebbers zijn dan zet ik deze morgen even op dit topic.

Anoniem

Re: Sirius en vitens

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 20:25

Er was al een keer een Sirius topic, maar dat is niet echt gaan lopen. Vitens topic laatst, idem, dat werd het ook niet. Nakomelingen zijn nog jong, mss dat dat het is.

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 15:41

Hey ineke,

De merrie die ik momenteel rij is ook een sirius! Ik vind het echt een heel fijn paard om te rijden, en wel lekker vlot onder het zadel, (maar dat kan ook door het parcival bloed komen).
Verder is heel lief in omgang, maar heeft ook zo haar streken ben ik achter gekomen. Zolang je haar bezig houdt is er niets aan de hand, maar als je haar straft kan ze wel eens uit haar slof springen. (bijvoorbeeld met de zweep iets bijtikken, daar kan ze een beetje boos van worden).

Verder wel heel lief paard en qua grondwerk weet ik het nog niet dat heb ik nog niet geprobeerd. Maar ik zal het je vertellen zo gauw ik meer weet.

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-09 21:10

hier de link KLIK naar de foto's van Sirius en Vitens. De eerste foto's zijn van Vitens en de latere van Sirius. Achteraan staan nog een paar foto's van mijn merrie ter vergelijking.

Renate sirius is niet van parcival. Vitens wel vitens is van wat ik heb gezien een stuk drukker. Sirius is zichem x goudsmid

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 21:45

de moeder van de merrie die rena bedoeld is een parcival ;)

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 12:36

Ja dat wat lissy zegt;)

De vader van de moeder van deze merrie is parcival en de vader van de merrie zelf is sirius.

en aangezien Vitens dus wel van parcival is, dan kan het drukke dus ook wel daar van komen...

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 17:53

Wat leuk zeg.

Ik rij dus een sirius merrie van Gert zelf. Veulen wat ze paar weken geleden heeft gekregen is een Vitens.

Sirius geeft inderdaad rustige karakters. Helaas zijn ze wel onmundige binnenvetters. Daarintegen is vitens echt een patser en vind aandacht geweldig. Maar als je consequent omgaat met Vitens nakomelingen heb je er een goede aan. :)

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-09 14:57

dan ga ik denk ik toch voor vitens. Mijn merrie is er een die je eerlijk moet behandelen als je haar een keer een onterechte tik geeft dan is ze daar dagen later nog boos over. Ze is heel dominant dus moet ik heel consequent zijn maar dus wel eerlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 15:51

Kwalijknemend zijn is puur merriegedrag. Daar zal de hengst niet zoveel aan veranderen bij een toekomstig merrieveulen denk ik. Beide hengsten zijn goed van karakter. Je moet voor jezelf bedenken wat goed bij jou past. Sirius is wat rustiger dan Vitens. Maar Vitens wat heter en intelligenter. Aan jou wat je liever hebt. Als je merrie lui is, dan ging ik 100 % voor Vitens.

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-09 14:05

Het veulen is ook voor de verkoop en ik heb het idee dat een vitens wat beter verkoopt als een sirius. Morgen wordt ze geinsemineerd en dan met zaad van vitens.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 17:55

Leuk, mijn merrie is zaterdag en vandaag ook geinsemineerd met Vitens.

bianca78

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 20:04

eenitraM schreef:
Wat leuk zeg.

Ik rij dus een sirius merrie van Gert zelf. Veulen wat ze paar weken geleden heeft gekregen is een Vitens.

Sirius geeft inderdaad rustige karakters. Helaas zijn ze wel onmundige binnenvetters.

Daar ben ik het niet helemaal mee eens!
Ik rijd sinds eind 2007 ook een Sirius, ben er vanaf nov 2008 echt mee aan het werk(ivm mijn zwangerschap en ik vond haar nog te jong in haar hoofd), maar ze is echt een heethoofd hoor!
Ze probeert me echt uit, veel hoogkomen en overal maar dan ook echt overal voor schrikken!
Ik ben heel consequent met rijden en de ene keer loopt ze echt super, ziet ze ook geen spoken en komt ze ook niet hoog, maar dan ineens is het weer zover, dan ben ik weet terug bij af!
We hebben nu 2 concoursen gestart en dan ging redelijk.
Wel veel hoogkomen, maar dat gaat steeds beter!
Heb ik dan gewoon de "pech" dat ie van mij zo lastig is??!!

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 20:28

amora is ook geen makkelijke hoor, die wil je ook altijd uitproberen. je moet bij haar dus ook heel consequent zijn :j