Ik heb 2 weken geleden een shetje gekocht van 6 jaar.
Kenissen die shetjes hebben en fokken kwamen er eens naar kijken, ze vroegen me meteen of ze drachtig was. Ik zei tuurlijk resoluut neen, maar wist dit niet zeker. De mensen van wie ik haar gekocht had hebben niets erover gezegd.
Nu, ze heeft echt wel een dik hangbuikje, is heel kriekel (wil met rust gelaten worden) en als ik haar aan haar buikje wil aaien of borstelen vind ze dit echt niet fijn. Aan rest van haar lichaam laat ze dit wel toe.
sowieso blijft het ook met foto moeilijk om te beoordelen. Het verstandigste is bij de oude eigenaar na vragen en een da laten kijken.
yara87
Geplaatst door de TopicStarter: 13-04-09 21:24
Ik zal morgen een fototje nemen en het gelijk nier plaatsen. Heb geen contact meer met de eigenaars, heb ze proberen te contacteren maar krijg geen gehoor, erg he!
Hoe moet ik naar haar uier kijken? Sorry, heb hier geen ervaring mee
Jolliegirl
Geplaatst: 13-04-09 22:23
Hmm vervelende situatie zo is het niet te beoordelen, en tevens.. om er echt 100% zeker van te zijn zou je toch de DA moeten vragen te scannen of even op te voelen... dit kan iemand vanachter een pc niet zeggen...
Scannen is weten! Aan dikke buiken is het absoluut niet te zien, en al helemaal niet aan shetlanderbuiken..
yara87
Geplaatst door de TopicStarter: 14-04-09 10:13
Ja dat is waar, ik heb vandaag de dierenarts gebeld en hij komt langst in de middag.
Bij shets is het wel heel erg moeilijk te zien had hij me gezegd, bij de grote doen ze het via de endeldarm, bij de shets gaat dit niet. Maar goed hij ging proberen om via de lies iets te zien.
Mijn shet is zo ongeveer 6x gescant deze (dracht) periode maar dan wel door een vrouwelijke arts met kleine handen, maar ze kunnen wel degelijk scannen hoor. Succes wat vervelend dat de vorige eigenaren geen gehoor geven. Hoop dat je er nog achter zou kunnen komen welke hengst er op heeft gezeten als ze drachtig blijkt te zijn.