Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Hoe gaat het met Casa en haar veulen?Libbylib schreef:jij zegt vaak van hengsten dat ze bloed toevoegen Karenn ..vraag me af of je wel weet wat een bloedpaard is ..
Capitol bloed moet je nou niet bepaald nemen om bloed aan je merrie toe te voegen ..maar je moet net een bloedmerrie hebben ..Cardento was nou net niet het beeld van een bloedpaard in parcours ..eerder een echte trage Capitol ..dus denk dat je merrie best de nodige reflexen moet hebben ...en zoals Eilander zegt ..hij is heel ongecompliceerd en nuchter
sportfokker schreef:Cardento fokt ws. meer bloed dan je denkt, wanneer ik tenminste terugdenk aan de hengstenkeuring. Daar zaten geen trage hengsten bij. En van moederskant voert Cardento natuurlijk wel veel bloed. In het parcours zijn het ook fijne paarden. Hij fokt niet zo groot als hij zelf is en hij heeft echt top gepresteerd en dan heb je volgens mij het juiste karakter!
sportfokker schreef:Cardento fokt ws. meer bloed dan je denkt, wanneer ik tenminste terugdenk aan de hengstenkeuring. Daar zaten geen trage hengsten bij. En van moederskant voert Cardento natuurlijk wel veel bloed. In het parcours zijn het ook fijne paarden. Hij fokt niet zo groot als hij zelf is en hij heeft echt top gepresteerd en dan heb je volgens mij het juiste karakter!
) komen ook uit van die typische zweedse merries ( voor de meiden die van de ponies wegkomen ..type Mynta
) -kijk maar hoe goed Robin z het bvb in de zweedse fokkerij heeft gedaan op dat soort merries ..Karennnn schreef:Hoi dorienHoe gaat het met Casa en haar veulen?
Voor cardento: kan verbeteren: galop, knie actie en knappe hals en is natuurlijk bewezen..
voegt bloed toe, maar zou wel niet het simpelste karakter hebben (Simeun hier op bokt zou de hengst gekend hebben van een springstal waar zij werkte en waar hij soms kwam trainen)
Er zijn relatief weinig nakomelingen van de hengst naargelang hij wel gepresteerd heeft.
Ik weet dat mijn springlesgever van vroeger ons cardento toen had afgeraden omdat die nog wel eens echte damespaardje durfde geven... Dit is slechts de mening van 1 persoon zo'n 3jaar geleden, dus niet iets om je aan op te trekken, maar misschien iets om verder info over te zoeken?
Dorien_Vdp schreef:Karennnn schreef:Hoi dorienHoe gaat het met Casa en haar veulen?
Voor cardento: kan verbeteren: galop, knie actie en knappe hals en is natuurlijk bewezen..
voegt bloed toe, maar zou wel niet het simpelste karakter hebben (Simeun hier op bokt zou de hengst gekend hebben van een springstal waar zij werkte en waar hij soms kwam trainen)
Er zijn relatief weinig nakomelingen van de hengst naargelang hij wel gepresteerd heeft.
Ik weet dat mijn springlesgever van vroeger ons cardento toen had afgeraden omdat die nog wel eens echte damespaardje durfde geven... Dit is slechts de mening van 1 persoon zo'n 3jaar geleden, dus niet iets om je aan op te trekken, maar misschien iets om verder info over te zoeken?
dit jaar is er geen veulentje! mits we vorig jaar al met een laat veulen zaten!!!
Onze jaarling (Icasa) doet het goed, mooi gebouwd, goed aan de maat & heeft betere gange dan de vader (echo vh neerbosch). Normaal wille we casa binne een 2 tal weke late deke!!! Ik weet het alleen allemaal niet meer goed! Iedereen zegt altijd maar slechte dinge als je iets vraagt over een hengst. En een "perfecte" ga je nooit vinde! =S ....
Klein probleem dus wnt kmoet van ons ma onderhand beslisse! Sommige mensen vinde cardento op mijn merrie wel passe en nummero uno vinden de meeste ook wel gaan maar die is wel duurder!
xx