Heee <33, Een kennis van mij, vroeg aan mijn vader of ik hun 2 jarige merrie wou hebben. Het is verder nooit vaak in de hand geweest, alleen komt wel uit je hand eten en kan haar voorzichtig aaien. Beide ouders hebben vroeger voor een wagen gelopen, waarschijnlijk ook papieren alleen dat is niet zeker. Als ze voor de wagen hebben ze ook een chip toch ? Als de ouders een chip hebben, en de eigenaren hebben geen papieren. Kunnen de ouders dan ook worden opgezocht of niet ? En zou ik het veulen nemen of niet, ik heb helaas nog geen foto. Het is een bruin/wit, hoogbenige merrie. Ik vind dat de gangen er ook zeker goed uitzien. Hopelijk kunnen jullie me helpen. Groetjess xx
mooi toch? geven ze haar aan je? heb je mogelijkheden om een paard te houden...financieel/ruimte? En wat wil je er mee...wedstrijden springen/dressuur of recreatief....veel dingen om aan te denken dus. Dat ze geen papieren zou hebben vind ik geen probleem(sommige bokkers wel)alsof je met een paard met papieren meer lol kunt hebben....als je wilt fokken zijn papieren wel handig...
_Carien
Geplaatst: 11-04-09 18:17
Misschien handig om eerst eens alles uit te zoeken wat de aanschaf van een jong paard met zich mee brengt?
Het punt is met "geven" dat als er iets mis mee is, je niet terug kunt gaan. Het is ook moeilijker om bijvoorbeeld het paard te laten keuren, want ja die mensen geven jou een paard.. Het spreekwoord is ook: "Een gegeven paard niet in de bek kijken"
Ze geven het idd aan mij, omdat ze willen dat ze de aandacht krijgt wat ze verdient. Ze heeft verder niets, want ik rijd er vaak langs met mijn moeder. En dan stoppen we eventjes, om haar te kijken enzo. We hebben zelf genoeg ruimte om het paard te houden.
Ik wil er mee dressuur gaan rijden, want ze heeft best wel leuke gangen
friesiszwart
Geplaatst: 14-04-09 15:58
Waarschijnlijk papieren? Het is of wel of geen papier, gezien haar leeftijd moet zij gechipt zijn dus een paspoort moet er minimaal zijn. Of je het paard wil hebben hangt af van:
- wil je een paard? - kun je financieel zorgen voor een paard? - zo ja, is dit het paard wat je hebben wilt? - wat wil je met het paard gaan doen en voldoet deze aan je wensen, denk daarbij aan geslacht, hoogte, karakter etc. etc. - daarbij als zij vragen of jij haar wilt hebben houd dat niet automatisch in dat je haar krijgt? Wellicht zullen zij toch een bedrag vragen. - niet onbelangrijk: hoe is haar gezondheid?