Kan ze mij dragen?->Conditie?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lilli85_100

Kan ze mij dragen?->Conditie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-09 16:12

Hallo bokkers,
Dit is nu dus iets waar ik mij al LANG zorgen over maak. Mijn even oude vriendin (11)weegt echt veel :o (45-50)en rijdt op een shet van ongeveer 95 cm die haar met gemak draagt(vroger manegepony).
Ik heb zelf een iets lichtere shet van 107 ik reed op,maar dacht dat ik te groot was. Nu rijd ik er soms weer op maar ik weet eigenlijk niet of ze me goed kan dragen. Sommigen zeggen van wel,anderen niet. Ik weeg 42 kg en ben ongeveer 1.55 groot.
Volgens mij lukt dat wel,maar ik wil dat ze meer conditie heeft,dat ze het "leert".
Hebben jullie ideeën?
Ik zou echt super blij zijn moest er mij iemand kunnen antwoorden
xxxxx

Geryon

Re: Kan ze mij dragen?->Conditie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 16:14

Ik kan niet echt goed afstanden in mijn hoofd inschatten, kun je foto's plaatsen?

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 16:22

tja kan er niet veel op zeggen, heb eens gelezen dat een shet een man van 80kg x aantal km gedragen had.
Dus ik denk dat je een beetje naar de bouw van je shet moet kijken. Een vriendin van mij (weegt rond de 60kg, schat ik) heeft ook 2 shetlanders van ongeveer 1m en die rijdt er ook soms op of neemt ze mee op wandeling. Als ze echt stap, draf en galop doet, dan is dit zelden langer dan een half uurtje en op wandeling reed er een meisje uit de buurt (schat slechts een 40kg) gedurende 1 tot 2 uur en dan werd er vnl gestapt met soms en drafje of een galopje. Springen hebben ze er ook mee gedaan. Maar ik moet zeggen dat dit altijd in de zomerperiode gebeurt, en meestal staan ze gewoon in de wei.

Lilli85_100

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-09 16:31

petitparis schreef:
tja kan er niet veel op zeggen, heb eens gelezen dat een shet een man van 80kg x aantal km gedragen had.
Dus ik denk dat je een beetje naar de bouw van je shet moet kijken. Een vriendin van mij (weegt rond de 60kg, schat ik) heeft ook 2 shetlanders van ongeveer 1m en die rijdt er ook soms op of neemt ze mee op wandeling. Als ze echt stap, draf en galop doet, dan is dit zelden langer dan een half uurtje en op wandeling reed er een meisje uit de buurt (schat slechts een 40kg) gedurende 1 tot 2 uur en dan werd er vnl gestapt met soms en drafje of een galopje. Springen hebben ze er ook mee gedaan. Maar ik moet zeggen dat dit altijd in de zomerperiode gebeurt, en meestal staan ze gewoon in de wei.

Ik rij er mee in een zandpiste 30 minuutjes ongeveer. vroeger een hupsje.. stap,klein beetje draf,soms galop.Maar ik zou graag meer met haar bereiken.

Lilli85_100

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-09 16:36

Dit waren we in de zomer denk ik.Sorry,meer foto's staan op andere pc.
(Mijn stijgbeugels zijn nu wel langer),weeg nu wel meer :$
Afbeelding

Lilli85_100

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-09 16:37

Ze is eigenlijk geen echte shet,maargoed.(kruising)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 16:38

Ik vind het op de foto al bedenkelijk, en je zegt er zelf bij dat je nu langer en zwaarder bent dan daar.... misschien is het toch verstandiger om eens rond te kijken voor een grotere pony...

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 16:45

misschien is ze wel sterk genoeg, maar als je er meer mee wil bereiken zou ik toch ook voor een grotere pony gaan. Als het is om een wandelingetje te kunnen maken, dan zou je misschien wat kunnen opbouwen

Lilli85_100

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-09 16:48

suleilitha schreef:
Ik vind het op de foto al bedenkelijk, en je zegt er zelf bij dat je nu langer en zwaarder bent dan daar.... misschien is het toch verstandiger om eens rond te kijken voor een grotere pony...

Ja..
Mijn moeder vindt ook dat we een nieuw paard moeten kopen,maar Mimi kan naar niemand heen(ze heeft zomereczeem,wie wil haar dan eigenlijk nog?),ze moet ook een goede thuis hebben..
Maarja,zoals ik al zei mijn vriendin is veel zwaarder,de shet draagt haar wel goed?

Splendesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 16:53

Je zegt dat het geen echte Shet is maar een kruising, weet je ook wat voor kruising?
En misschien moet je eens een nieuwe foto laten maken van hoe groot je nu bent als je op de pony zit, dan kunnen we het beter beoordelen. ;)

Lilli85_100

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-09 16:58

Euh de verkoper zei: welshxshet maarja,ik weet het eigenlijk niet

Lilli85_100

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-09 17:00

kben nu foto's aan het zoeken :D

Lilli85_100

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-09 17:01

Recenste foto :$ eind december:
Afbeelding

Lilli85_100

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-09 17:03

Nog een:
Afbeelding

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 17:05

Volgens mij kan het nog wel. Je benen zijn nog niet te lang en je bent ook slank.
Op Bokt zie ik zelfs volwassenen nog op shetlanders rijden die echt een stuk langer en zwaarder zijn.

Splendesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 17:05

Dat zou best wel eens kunnen, ze heeft wel een stoer en pittig Welsh koppie. :)
Als ik zo de foto's zie denk ik wel dat ze je gewoon kan houden hoor, je kan er nog recreatief mee rijden.
Maar als je echt de wedstrijd kant op zou willen dan moet je denk ik wel een grotere pony kopen.
Hoewel aan de andere kant zie je ook wel eens volwasse mensen met een Shet in de dressuuur rijden.

Moet wel zeggen dat ik het een leuke pony vind, mooi kleurtje ook. :o

Lilli85_100

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-09 17:12

Dankje :D
Ja,echt wedstrijden zit er toch niet in hoor :p.
Maar ik zou graag haar conditie opbouwen,na een dertigtal minuutjes hijgt ze al lichtjes.

hafjegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 17:14

een volwassene op een shet in de dressuur? dat heb ik nog nooit gezien, ben wel eens bijna omver gereden door een oncontroleerbare belg :P voelde me erg klein op mn hafje :D

maar als ik die foto's zie, kan prima nog, heb ook een hele tijd op mn shet kunnen rijden tot mn zestiende.

Splendesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 17:19

Je kunt gewoon beginnen met haar conditie opbouwen hoor.
In iedergeval veel plezier met haar. ;)

Lilli85_100

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-09 17:22

Splendesco schreef:
Je kunt gewoon beginnen met haar conditie opbouwen hoor.
In iedergeval veel plezier met haar. ;)

Okee,bedankt voor jullie mening *D

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 10:13

Voor dit soort vragen is er een centraal topic, even de zoekmachine gebruiken! :)
Hier slotje.