[H][wb]Hengst voor Hamlet x Ursus

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Robby_

[H][wb]Hengst voor Hamlet x Ursus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-09 22:27

hallo,
Ik ben eens benieuwd welke hengsten jullie hier voorstellen om op mijn merrie te zetten. Het is een 6-jarige KWPN merrie met als vader Hamlet,
verbeterpunten:
-Springen(sneller voorbeen, etc,..)
-Der groote, ik zou liefst een iets kleiner veulen willen, ze is 1.76
-Meer bloedgemaakt

Behouden:
-gangen,(Mooi ruim,voldoende actief)
-karakter

Als hengst wil ik een Springhengst.
Deze merrie is dus een kwpn maar staat in belgie is dit dan ook wel gemakkelijk om ze door een BWP te laten dekken?
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
(merrie staat trouwens niet mooi in der haren, heeft heel de winter op weide gelopen en er is niet meer naar om gekeken, nu hebben wij der gekocht en begint ze wat knapper te komen :) )
Laatst bijgewerkt door gomir op 08-04-09 05:21, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: tags

Karennnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 18:55

Robby_ schreef:
-Springen(sneller voorbeen, etc,..)
-Der groote, ik zou liefst een iets kleiner veulen willen, ze is 1.76
-Meer bloedgemaakt
-gangen,(Mooi ruim,voldoende actief)
-karakter

Als ik zo je eisen zie, kom ik bij eisen uit die ik een 3tal jaren geleden ook had.
Rekening houden met je 'overall' eisen denk ik aan de hengst Electro.
Onze eisen: goede gangen houden, beter karakter, mooi exterieur en dan natuurlijk een goede springhengst.
Deze nakomeling van electro heeft het gangwerk behouden, correct exterieur, mooie sprong erop en een veel beter karakter als de merrie! Waar we niet op gerekend hadden, maar wat electro blijkbaar wel vererfd, is dat de nakomeling een stuk kleiner is worden als de moeder.

Electro is al een iets oudere hengst en staat bij de roshoeve. http://www.roshoeve.be
Hij heeft zelf nog grand prix gesprongen, maar heeft ook een heel aantal goede dressuurpaarden gegeven.
En het dekgeld is best laag, en voor een 1e dek, wanneer je niet weet hoe je merrie fokt, is dit vaak wel een pluspuntje.
(met je eisen zeg je: springen: sneller voorbeen, etc... dat zou je eens even moeten toelichten :) bedoel je dat je zowel vermogen, sneller voorbeen, betere achterhand, beter basculeren, betere afdruk.. zowat alles wat bij springen komt kijken, verbeterd moet worden? )

Karennnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 18:59

Foto's van onze Electro nakomeling (recente foto's)
Afbeelding
Afbeelding

Robby_

Re: [H][wb]Hengst voor Hamlet x Ursus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-09 19:33

karennnn: Met ETC bedoel ik idd wat meer basculeren,sneller voorbeen en die dingen, Maar die staat niet meer bij de roshoeve ter dekking? 'K had al op die site gekeken en die staat er niet tussen. Knap paardje! hoe groot isdie?

Karennnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 21:39

Robby_ schreef:
karennnn: Met ETC bedoel ik idd wat meer basculeren,sneller voorbeen en die dingen, Maar die staat niet meer bij de roshoeve ter dekking? 'K had al op die site gekeken en die staat er niet tussen. Knap paardje! hoe groot isdie?

Moeder is 1.67-1.68m (wel met heartbreaker in de lijn, dus die heeft wel wat verkleinend gewerkt) en de nakomeling gaat op zo'n 1.63 uitkomen ongeveer.
En inderdaad ik zie het!
Hij staat er nog wel ter dekking, want het dekgeld voor 2009 staat nog vermeld maar zijn pagina staat niet meer in het hengstenoverzicht. Maar ik heb de naam van een hengst veranderd door electro en... taaadaaam *\o/*
http://www.roshoeve.be/hengsten/Electro.htm

Electro stond nog op een andere plaats ter dekking maar die vind ik zo even niet...

Holsteinfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 16:06

lissaro v.d helle.
Als je niet wilt toegeven op beweging is hij een te overwegen kandidaat.
Hij is een kleinzoon van lordanos(die bekend staat om het vererven van goede karakters)
Lissaro scoorde hoge cijfers op de keuring voor zijn springen en hij eindigde vooraan in het bundeschampionat voor dressuurpaarden.
De Duitsers zijn enorm enthousiast over deze hengst.
Momenteel is hij beschikbaar bij stoeterij van de helle.

Karennnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 18:19

Aan wie ik net ook dacht: Crescendo (stoeterij breemeerschen)
Dit is het eerste jaar dat hij dekt, maar er zijn al een heel aantal geïnteresseerde.
Iemand die (ook met zijn hengst) op de bwp keuring was zei dat hij echt érg goed was.
Verder komt hij uit een dressuurmoederlijn maar kan hij ook enorm springen, commercieel kleurtje ook... Karakter weet ik niet